گشایش«دفتر یونیما مبارک» در همدان

۱۳۹۵/۰۹/۲۱ - ۰۸:۱۹:۴۱
کد خبر: ۴۹۲۱۷۸
گشایش«دفتر یونیما مبارک» در همدان
دفتر یونیما مبارک با هدف حمایت صنفی از تولیدکنندگان نمایش عروسکی روز شنبه در محل تئاتر شهر همدان گشایش یافت.

به گزارش خبرگزاری برنا از همدان، مدیر دفتر یونیمای ایران گفت: در شرایط امروز جامعه، حفظ آیین‌ها، فرهنگ و تاریخ مردم اهمیت بسیاری دارد بر این اساس عروسک‌ها و قصه‌ها بخشی از فرهنگ ملی سرزمین ما به شمار می‌روند.

حمیدرضا اردلان افزود: حفظ عروسک‌ها و قصه‌هایی که مادربزرگ‌ها برای کودکان می‌ساخته‌اند در حفظ نشاط، فرهنگ و نیروی امید و سازندگی به نسل‌های آینده کمک می‌کند.

وی ادامه داد: یونیما اتحادیه جهانی جشنواره عروسکی است که از اهداف مهم آن اشاعه صلح و برادری در میان ملل جهان است.

مدیر دفتر یونیما مبارک در همدان گفت: حمایت صنفی از تولید کنندگان نمایش عروسکی از جمله اهداف افتتاح دفتر یونیما مبارک در همدان است.

محسن پورقاسمی افزود: اتحادیه جهانی نمایشگران عروسکی با عنوان «یونیما مبارک» در ایران فعالیت می‌کند و دفتر همدان یکی از شعب دفاتر استانی این اتحادیه به شمار می رود.

وی اظهار کرد: برنامه ریزی سالانه برای تولید و آموزش نمایش های عروسکی و همچنین برگزاری کارگاه های یادگیری مبانی عروسکی از جمله برنامه های این دفتر در استان همدان است.

مدیر دفتر یونیما مبارک همدان تصریح کرد: با توجه به محدود بودن اعضای جهانی این اتحادیه، این دفتر با 30 عضو پذیرای هنرمندان و علاقه مندان رشته نمایش عروسکی خواهد بود و با امکانات فراهم شده قصد تقویت و ارتقای سطح دانش این هنرمندان را داریم.

پورقاسمی با اشاره به موثر بودن فعالیت این دفتر در همدان، ادامه داد: افتتاح دفتر یونیما مبارک در همدان بسترهای مناسب را برای آموزش ساخت عروسک، عروسک گردانی، کارگردانی و نمایشنامه نویسی عروسکی فراهم می کند.

وی بیان کرد: بزرگترین مشکل همدان در نمایش های عروسکی، آموزش و نداشتن اطلاعات کافی در این زمینه است.

مدیر دفتر یونیما مبارک همدان اظهار کرد: مدیریت این دفتر در سال اول به صورت انتصابی است اما از سال آینده در هر دو سال با برگزاری انتخابات و انجام رأی گیری انتخاب خواهد شد.

دفتر یونیما مبارک همدان در آستانه بیست و سومین جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان با حضور دکتر اردلان رئیس دفتر یونیمای ایران و عضو ارشد یونیمای جهانی، مدیرکل فرهنگ و ارشاداسلامی استان همدان، دبیر جشنواره و جمعی از هنرمندان و اساتید تئاتر همدان افتتاح خواهد شد.

بیست و سومین جشنواره بین‎المللی تئاتر کودک و نوجوان با دبیری شهرام کرمی از 22 تا ٢٧ آذرماه در پایتخت تاریخ و تمدن ایران زمین برگزار می‌شود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز