مدیرکل مرکز هنرهای نمایشی

جشنواره تئاتر کودک از مهمترین رویدادهای فرهنگی، هنری در عرصه تئاتر کشور است

۱۳۹۵/۰۹/۲۳ - ۰۷:۴۸:۲۵
کد خبر: ۴۹۳۰۸۸
جشنواره تئاتر کودک از مهمترین رویدادهای فرهنگی، هنری در عرصه تئاتر کشور است
شفیعی با بیان اینکه جشنواره تئاتر کودک به بلوغ و تکامل رسیده گفت: جشنواره تئاتر کودک از مهمترین رویدادهای فرهنگی، هنری در عرصه تئاتر کشور است.

به گزارش خبرگزاری برنا از همدان،  مدیرکل مرکز هنرهای نمایشی در آیین افتتاحیه بیست و سومین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان در همدان اظهار داشت: امروزه جشنواره تئاتر کودک و نوجوان به چنان بالندگی رسیده که میزبانی ده‌ها میهمان خارجی را عهده‌دار هستیم.

وی عنوان کرد: امسال شاهد تقسیم‌بندی بخش‌های مختلف جشنواره به سه گروه نوجوان، کودک و خردسال هستیم که نشان از تخصصی شدن این جشنواره دارد.

مدیرکل مرکز هنرهای نمایشی تصریح کرد: بلوغ امروزه جشنواره تئاتر کودک نشان از ثبات مدیریتی و  نظم اجرا در گروه تشکیلاتی برگزاری جشنواره در همدان است.

وی با بیان اینکه نمایش کودک و نوجوان جایگاه ویژه‌ای در هنر نمایشی کشور دارد، اظهار داشت: اگر به دنبال تضمین آینده برای میهن اسلامی هستیم و اگر آلودگی و نوع زیست مردم امروز مسئله کشور شده باید تئاتر کودک را جدی بگیریم.

شفیعی عنوان کرد: آن آموزش و پرورشی مدنظر خانواده‌های کودکان است که به بهترین شیوه آن را بتوان در تئاتر پیدا کرد.

وی با اشاره به نمایش نقالی کودکان که در جشن افتتاحیه برگزار شد، عنوان کرد: نقالی سبب ارتقا اعتماد به نفس کودکان می‌شود و از جمله شیوه‌های آموزشی مؤثر است.

مدیرکل مرکز هنرهای نمایشی با بیان اینکه سرمایه اصلی جشنواره تئاتر کودک مخاطب همدانی است، تصریح کرد: سال‌هاست که شاهد حضور برجسته و پررنگ مردم همدان هستیم و این مسئولیت برگزاری  جشنواره را سنگین می‌کند بر این اساس انتظار می‌رود، اجراهای تئاتر در طول سال مورد حمایت بیشتری واقع شود.

وی با بیان اینکه باید به عنوان یک رویداد خلاق و تأثیرگذار به جشنواره نگاه کنیم، گفت: گروه‌های موفق از کشورهای مختلف در کنار کمپانی‌های تئاتر سایر کشورها در جشنواره حضور دارند و این گواه بر ارزشمندی تئاتر کودک و نوجوان در تمام دنیاست.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز