معاون سیاسی و امنیتی استاندار همدان

هنرمندان سفیران انتقال هنر ایرانی و اسلامی به خارج از کشور هستند

۱۳۹۵/۰۹/۲۳ - ۰۸:۰۳:۳۰
کد خبر: ۴۹۳۰۹۴
هنرمندان  سفیران انتقال هنر ایرانی و اسلامی به خارج از کشور هستند
ابراهیم الهی تبار گفت: هنرمندان خارجی حاضر در جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان، سفیران انتقال فرهنگ و هنر ایرانی و اسلامی هستند.

به گزارش خبرگزاری برنا از همدان، معاون سیاسی و امنیتی استاندار همدان در آیین گشایش بیست و سومین جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان در همدان افزود: حضور هنرمندان عرصه تئاتر از کشورهای خارجی در همدان فرصت مغتنمی است تا جایگاه والای هنر و فرهنگ ایرانی اسلامی را از طریق این افراد به دنیا منتقل کرد.

وی اظهار کرد: جشنواره بین المللی تئاتر فرصتی مهم هست تا از تریبون رسانه ای و بین المللی این رویداد اجتماع محور، ظرفیت های فرهنگی و تاریخی همدان را بیشتر معرفی کرد.

الهی تبار با قدرانی از حضور صدها هنرمند داخلی و خارجی عرصه تئاتر در استان همدان گفت: به طور یقین هنرنمایی هنرمندان امروز مرهون تلاش هنرمندان ارزشمندی چون مرحوم داوود رشیدی در گذشته است.

وی با اشاره به قدمت سه هزار ساله همدان، تصریح کرد: همدان که در قرن ها پیش پایتخت ایران بوده و اکنون لقب پایتخت تاریخ و تمدن ایران زمین را یدک می کشد، بسیار در عرصه هنر فعال و پویا عمل کرده است.

وی همدان را مهد مشاهیر و مفاخری چون ابن سینا، میرزاده عشقی نام برد و افزود: نام همدان با هنر عجین است چرا که علاوه بر سفال لالجین همدان پایتخت هنر تئاتر کودک نیز هست.

الهی تبار با بیان اینکه همدان افتخار میزبانی جشنواره بین المللی تئاتر کودک نوجوان را دارد، تصریح کرد: فراهم آوردن بستر مناسب برای شادی کودکان و نوجوانان، پویایی هنر وخلق آثار هنری خلاق از اهداف مهم این جشنواره است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز