به بهانه برگزاری رقابت های سنگنوردی جام فجر

احترام سنگنوردان ایران به یادمان مرحوم استاد یوسف نجایی

۱۳۹۵/۰۹/۲۴ - ۰۹:۵۶:۵۸
کد خبر: ۴۹۳۶۴۶
احترام سنگنوردان ایران به یادمان مرحوم استاد یوسف نجایی
هفدهمین دوره رقابت های سنگنوردی جام فجر در حالی از امروز به میزبانی سالن فرهاد همدان آغاز شده است که شرکت کنندگان در این رقابت ها در اقدامی تحسین برانگیز به یاد مرحوم استاد یوسف نجایی در جایگاه مسابقات ایستادند.

به گزارش خبرگزاری برنا از همدان، این رقابت ها گرامیداشت میلاد مسعود حضرت محمد (ص)، هفته وحدت و سی و هشتمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی از امروز به میزبانی سالن سنگنوردی فرهاد همدان آغاز شده است.

این رقابت ها یادمان مرحوم یوسف نجایی در دو بخش دختران و پسران برگزار می شود.

یوسف نجایی متولد 1319 در همدان، بازنشسته آموزش و پرورش در کسوت دبیر ورزش بود.

آغاز فعالیتهای کوهنوردی با صعود به قله الوند و دیگر قلل استان در سال 1336 بود که با صعود به قله توچال ادامه یافت و با کسب آموزشهای لازم در رشته سنگنوردی و شرکت در کلاسهای مختلف و اخذ مدرک مربیگری تداوم یافت.

کسب مقام های اول و دوم در کنگره های کوهنوردی آن سال ها از دستاوردهای ارزشمند این استاد بزرگ عرصه کوهنوردی و سنگنوردی ایران زمین بود.

حضور در کلاس کارآموزی زیر نظر مرحوم نجاح سال 1343، کلاس مربیگری زیر نظر نوشل سال 1344،  کلاس برف و یخ زیر نظر پیتر هابلر، کلاس امداد و نجات زیر نظر سپ مایر، دبیر هیات کوهنوردی به مدت چندین سال، نماینده فدراسیون کوهنوردی در استان و شهرستان ها، مربی کلاس های کارآموزی در کشور، عضویت در بنیاد هیمالیا در سال 1348 وپیمایش و نقشه برداری غارهای همدان با سایمون بروکس از جمله افتخارات ارزنده و ماندگار وی بوده است.

علاوه بر این نام مرحوم یوسف نجایی همواره به عنوان یکی از پیشگامان هیمالیا نوردی کشور ماندگار است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز