مدیر مرکز کنترل ترافیک شهرداری همدان

معابر شهری همدان نیازمند ۱۰۰ دوربین‌ نظارت تصویری است

۱۳۹۵/۰۹/۲۵ - ۰۹:۳۱:۰۸
کد خبر: ۴۹۴۱۰۷
معابر شهری همدان نیازمند ۱۰۰ دوربین‌ نظارت تصویری است
ثابت با اشاره به اینکه اعتبارات لازم برای خرید دوربین‌های نظارت تصویری تخصیص یابد، گفت: معابر شهری همدان نیازمند 100 دوربین‌ نظارت تصویری است

به گزارش خبرگزاری برنا از همدان، مدیر مرکز کنترل ترافیک شهرداری همدان در کمیسیون خدمات شهری و حمل و نقل ترافیک شورای شهر همدان با اشاره به اینکه دوربین‌های  نظارت تصویری شهری همدان در حال افزایش است، اظهار داشت: دوربین‌های خریداری شده به دلیل اینکه هزینه آن‌ها پرداخت نمی‌شود، مشمول خدمات و راه‌اندازی از سوی شرکت عرضه کننده نیز نمی‌گردد.

وی با بیان اینکه به دلیل پرداخت نکردن هزینه دوربین‌ها، شرکت مربوطه نرم افزار لازم را در اختیار مرکز کنترل ترافیک قرار نمی‌دهد، افزود: در سال 95، تنها توانستیم یک دوربین نظارت تصویری خریداری کنیم در حالی که باید 14 دستگاه خریداری می‌شد.

ثابت با اشاره به اینکه دوربین ثبت سرعت به دلیل افزایش تصادفات نیاز است، افزود: دوربین‌های راداری بهترین نوع و کم خطا‌ترین است که البته بضاعت شهرداری پاسخگو نیست و باید راهکارهای دیگری را جستجو کنیم.

مدیر مرکز کنترل ترافیک شهرداری همدان با بیان اینکه دوربین‌های نظارت تصویری مناسب شهر و کنترل همه جانبه نیست، تصریح کرد: ما به 100 دستگاه دوربین نیاز داریم اما اگر هر ساله دو دوربین ثبت سرعت راداری خریداری کرده بودیم امروز 6 دوربین داشتیم که حداقل محورهای پر رفت و آمد و مهم را با آن تجهیز می‌کردیم.

وی با اشاره به اینکه در هیچ جای دنیا پلیس با دوربین‌های لیزری ترافیک را کنترل نمی‌کنند بلکه از دوربین‌های ثبت سرعت بهره می‌برند، گفت: امیدوارمی بتوانیم هر چه زودتر این دوربین‌های ثبت سرعت را تهیه کنیم.

نظر شما