رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی همدان:

کشته شدن۴۰ نفر بر اثر تصادفات در همدان در سال ۹۵

۱۳۹۵/۰۹/۲۵ - ۰۹:۳۹:۴۳
کد خبر: ۴۹۴۱۱۱
کشته شدن۴۰ نفر بر اثر تصادفات در همدان در سال ۹۵
علی فکری بر نیاز مبرم شهر همدان به نصب دوربین‌های ثبت تخلف تاکید کرد و گفت: ۴۰ نفر امسال بر اثر تصادفات در همدان کشته شدند.

به گزارش خبرگزاری برنا از همدان، رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی همدان در کمیسیون خدمات شهری و حمل و نقل ترافیک شورای شهر همدان اظهار داشت: از ابتدای سال تا پایان آبان ماه 40 نفر در شهر همدان بر اثر تصادفات فوت شدند که نسبت به مدت مشابه سال گذشته یک نفر کاهش یافت.

وی با بیان اینکه در بین فوت‌شدگان مادر باردار، پزشک و نان آور خانواده وجود داشته است، گفت: بیش از 30 نفر این افراد بی‌گناه بودند و تنها گناه آنها این بود که از معبر خیابان عبور می‌کردند.

فکری با بیان اینکه نصب دوربین‌های ثبت سرعت از اهمیت بالایی برخوردار بوده و شهرداری همدان باید در اولویت قرار دهد، عنوان کرد: شهرداری همدان باید از پل‌سازی دست بردارد و نسبت به نصب دوربین اقدام کند.

وی با اعلام اینکه شهر همدان پر از پل شده است که توجیه فنی، ترافیکی و ساختاری ندارند، تصریح کرد: کاش به جای این تعداد پل در سطح معابر شهری همدان دوربین‌های نظارت تصویری و ثبت تخلف سرعت نصب می‌شد تا بتوان ترافیک را مدیریت کرد.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی همدان بیان کرد: در حال حاضر به سبب ایجاد تقاطع غیرهمسطح تختی و شریعتی شاهد ایجاد ترافیک‌های سنگین در میدان آرامگاه هستیم که به طور قطع با بهره‌برداری از تقاطع غیرهمسطح شهید سردار همدانی ترافیک این نقطه به میدان فلسطین منتقل می‌شود.

وی با بیان اینکه باید در راستای تغییر فرهنگ ترافیکی مردم شهر همدان اقدام کرد، افزود: پل ساختن در سطح شهر همدان مشکلی را حل نمی‌کند بلکه باید به دنبال افزایش ایمنی ترافیکی از طریق فرهنگ‌سازی باشیم.

فکری بااعلام اینکه شهرداری همدان باید به سمت نصب دوربین‌های ثبت سرعت و نظارت تصویری در سطح معابر شهری حرکت کند، اظهار داشت: نصب دوربیت ثبت سرعت از بسیاری از تخلفات جلوگیری می‌کند.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی همدان با بیان اینکه تمام دوربین‌ها باید به سمت دوربین‌های راداری پیش بروند که نسل سوم هستند، اظهار داشت: دوریبن‌های راداری خودروهای پرسرعت را با آژیر مشخص کرده و خطرناک بودن آن را اعلام می‌کند.

 

نظر شما