معاون سیاسی و امنیتی استانداری همدان

روستاهای بالای ۱۵۰۰ خانوار از نعمت کتابخانه بهره‌مند می‌شوند

۱۳۹۵/۰۹/۲۸ - ۱۰:۴۷:۳۷
کد خبر: ۴۹۴۹۳۰
روستاهای بالای ۱۵۰۰ خانوار از نعمت کتابخانه بهره‌مند می‌شوند
محمدابراهیم الهی‌تبار با بیان اینکه قرار است طی یک برنامه راهبردی ساخت کتابخانه‎های خیرساز در استان به 40 مورد برسد، گفت: روستاهای بالای یک‌هزار و 500 خانوار از نعمت کتابخانه بهره‌مند می‌شوند.

به گزارش خبرگزاری برنا از ملایر، معاون سیاسی و امنیتی استاندار همدان پیش از ظهر امروز در نخستین همایش خیرین کتابخانه‌ساز شهرستان ملایر با اشاره به اینکه وقف و انجام امور عام‌المنفعه همواره در دین ما مورد تاکید بوده است، اظهار کرد: واقفان و خیران خیراندیش با نظر بلند وقف اموال و سرمایه زندگی با هدف خدمت به مردم نام خود را ماندگار کرده و باقیات‌الصالحات را نیز برای خود به ارمغان می‌آورند.

وی با اشاره به اینکه توسعه و پیشرفت هر کشور به تنهایی از عهده دولت‌ها برنمی‌آید گفت: توسعه و پیشرفت جز با مشارکت و نقش‌آفرینی مردم میسر نمی‌شود.

معاون سیاسی ـ امنیتی استاندار همدان با بیان اینکه تا زمانی که مردم در هر موردی احساس نیاز نکنند و احساس نکنند که باید از ظرفیت‌های موجود بهره بگیرند، یک موضوع ابتر می‌ماند، افزود: مردم باید ضمن مشارکت، مطالبه‌گر باشند تا شاهد موفقیت و به نتیجه رسیدن در کاری باشیم.

وی با اشاره به نقش مهم علم و آگاهی یک ملت گفت: در جامعه‌ای می‌توان شاهد تحولات اجتماعی و سیاسی بود که مردم آن توانا و عالم باشند.

الهی‌تبار با بیان اینکه دانایی و علم باعث پرورش اندیشه‌ها، زدودن جهل و خرافات و رنگ باختن سیاهی می‌شود، یکی از مهمترین مسیرهای رسیدن به دانایی را توجه به مطالعه و کتابخوانی برشمرد و تصریح کرد: هر چقدر مردم ما با کتاب مانوس شوند در تصمیم‌گیری مسائل مهم نیز تواناتر خواهند بود.

وی با بیان اینکه برای رسیدن به توسعه، باید فرهنگ کتابخوانی را نهادینه کرده و در این زمینه پیشتاز باشیم؛ به جایگاه شهرستان ملایر در زمینه وقف و موقوفات اشاره کرد و گفت: وجود واقفان بزرگ و خیراندیش در ملایر باعث شده تا این شهرستان در زمینه وقف در استان و کشور سرآمد باشد.

معاون سیاسی ـ امنیتی استاندار همدان با اشاره به وجود دو مجمع خیرین مدرسه‌ساز و خیرین سلامت در شهرستان ملایر تصریح کرد: در این زمینه نیز شهرستان ملایر جایگاه ارزشمندی را در کشور دارد و این نشان می‌دهد هر حرکتی که توسط مردم راه افتاد و تشکیلات آن مردمی شد به نتیجه می‌رسد.

وی افزود: امروز نیز شاهد ورود خیران در بخش کتابخانه‌سازی هستیم که یکی از افتخارات بزرگ بنده این است که هر کجا کار خیر و حرکت جمعی خیرخواهانه باشد در آنجا حضور پیدا کرده و مشارکت داشته باشم.

الهی‌تبار با اشاره به برنامه‌های راهبردی استانداری در خصوص کتابخانه‌های عمومی استان گفت: مقرر شد که تمام روستاهای بالای یک‌هزار و 500 خانوار از نعمت کتابخانه بهره‌مند شوند و همه شهرهای ما نیز دارای کتابخانه باشند.

وی با اشاره به وضعیت بد اقتصادی دولت طی سالهای اخیر گفت: با این وجود دولت توانسته وضعیت کشور را متعادل نگه دارد و تا حد امکان به مردم خدمت کند.

معاون سیاسی ـ امنیتی استاندار همدان با اشاره به ورود خیرین در بخش احداث کتابخانه‌های عمومی تصریح کرد: ساخت 23 کتابخانه طی دو سال گذشته و اهدای 220 هزار جلد کتاب توسط مردم به کتابخانه‌های عمومی استان ماحصل حضور و مشارکت‌های مردمی در این بخش بوده است.

وی با بیان اینکه قرار است طی یک برنامه راهبردی ساخت کتابخانه‎های خیرساز در استان به 40 مورد برسد، افزود: این در حالی است که از ابتدای ساخت کتابخانه‌های عمومی در استان حدود 43 کتابخانه تاسیس شده و طی دو سال 23 کتابخانه توسط خیرین ساخته شده است.

الهی‌تبار گفت: با این حرکات ارزشمند استان همدان موفق شد تا در ساخت و تجهیز کتابخانه‌های روستایی و شاخص‌های مختلف رتبه برتر را در کشور کسب کرده و به عنوان الگویی برای سایر استان‌ها در این بخش باشد.

وی ضمن تاکید بر مشارکت همگانی در ساخت و تجهیز کتابخانه‌ها خاطرنشان کرد: وظیفه مسؤولان فرهنگی سازمان‌های مردم‌نهاد، ایجاد حس مشارکت همگانی برای حضور مردم در ساخت، تجهیز و اهدای کتاب به کتابخانه‌ها بوده و باید با یک فراخوان با بسیج همگانی اجرا شود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز