رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر همدان

رسیدگی به وضعیت تپه پیسا وظیفه همه مسئولان است

۱۳۹۵/۱۰/۰۲ - ۰۹:۵۳:۲۲
کد خبر: ۴۹۶۷۸۲
رسیدگی به وضعیت تپه پیسا وظیفه همه مسئولان است
رضا غلامی خجسته اظهار کرد: همه در مقابل آسیب های اجتماعی مسئول هستند و اگر کم توجهی شود، آسیب ها تبدیل به بحران می شوند.

به گزارش خبرگزاری برنا از همدان، رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر همدان در خصوص مشکلات و آسیب های اجتماعی تپه پیسا گفت: همه در مقابل آسیب های اجتماعی مسئول هستند و اگر کم توجهی شود، آسیب ها تبدیل به بحران می شوند.

رضا غلامی خجسته اظهار کرد: براساس قانون مسوولیت نگهداری موقت، شناسایی وضعیت، گروه بندی و تعیین تکلیف برعهده فرمانداری ها است و استان های بالای 500 هزار جمعیت باید دارای مجتمع اردوگاهی برای این افراد باشند.

وی اضافه کرد: افراد معلول و ناتوان در راه مانده ، گمشده ها، افراد متواری، نیازمند غیر حرفه ای، ولگردان حرفه ای، معتادان و متکدیان در این دسته هستند.

خجسته بیان کرد: طبق قانون مسئولیت شناسایی و جمع آوری این افراد تا غربالگری برعهده دادگستری، بهزیستی، کمیته امداد، اداره کار و نیروی انتظامی است و محل و تجهیزات اولیه برای نگهداری آنان نیز از سوی شهرداری باید تامین شود.

وی اضافه کرد: براین اساس شهرداری و شورای شهر همدان مکانی تحت عنوان 'باغ سبز' واقع در انتهای هنرستان به سمت بلوار ارم را مهیا کرده و وظیفه خود را با تمام توان انجام می دهد اما نیاز است سایر ارگان های مسئول نیز هماهنگ تر باشند.

خجسته خاطرنشان کرد: حتی برای اسکان موقت کارتن خواب ها نیز گرمخانه راه اندازی کرده ایم و حالا نوبت سایر مسئولان است تا برحسب وظیفه اقدام لازم را داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه مجتمع اردوگاهی باغ سبز مهیای جمع آوری و نگهداری عوامل آسیب های اجتماعی است، گفت: مطالبه عمومی شورای شهر همدان در این است که مسوولان جهادی مشکلات موجود را برطرف کنند.

وی خاطرنشان کرد: شورای شهر همدان به نقطه یابی مناسب بویژه مکان هایی که جان پناه معتادان بود، فضای فرهنگی و ورزشی ایجاد کرد و با ساخت 15 فرهنگسرا و سالن ورزشی در دوره فعلی شورای اسلامی شهر همدان توانستیم کمک شایانی به پاکسازی مناطق مختلف به خصوص حاشیه شهر همدان داشته باشیم ضمن اینکه 6 سالن دیگر نیز آماده راه اندازی هستند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز