مسئول بهداشت محیط و حرفه‌ای مرکز بهداشت همدان

فعالیت غیر مجاز ۴۰ واحد صنفی لبنی در همدان

۱۳۹۵/۱۰/۰۲ - ۰۹:۵۷:۲۴
کد خبر: ۴۹۶۷۸۷
فعالیت غیر مجاز ۴۰ واحد صنفی لبنی در همدان
حسین خالقی مجدگفت: در سطح شهرستان همدان ۹۰ واحد صنفی لبنی فعالیت دارند که ۵۱ واحد از این تعداد مجوز گرفتند.

به گزارش خبرگزاری برنا از همدان، مسئول بهداشت محیط و حرفه‌ای مرکز بهداشت همدان در شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی استان همدان اظهار داشت: براساس آمار اتاق اصناف در سطح شهرستان همدان 90 واحد صنفی عرضه فله‌ای لبنیات وجود دارد که 51 واحد دارای پروانه کسب و مابقی فاقد پروانه هستند.

وی با اشاره به اینکه براساس ماده 12 قانون نظام صنفی دانشگاه علوم پزشکی یکی از مراجع صدور پروانه کسب واحدهای صنفی هستند، افزود: برای فله‌فروشان محصولات لبنی که دارای مجوز هستند استعلام دانشگاه علوم پزشکی انجام شده است.

خالقی مجد با بیان اینکه به تازگی دو واحد متخلف لبنی که در منزل شخصی اقدام به تولید محصولات لبنی می‌کردند پلمب و برخورد شده است اظهار داشت: براساس قوانین صنفی فعالیت‌های صنفی لبنی مانعی ندارد و با رعایت ضوابط بهداشتی امکان فعالیت دارند.

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه تعداد واحدهای عرضه محصولات لبنی در سطح استان همدان در حال گسترش است ضوابط سختگیرانه‌ای در نظر گرفته شد تا شاهد گسترش بی‌رویه این واحدها نباشیم.

مسئول بهداشت محیط و حرفه ای مرکز بهداشت همدان با بیان اینکه براساس قوانین و مقررات دامپزشکی فروش شیر خام ممنوع است، اظهار داشت: داشتن مسئول فنی مورد تایید یکی از الزامات و ضوابط جدید برای این واحدها محسوب می‌شود که در صورت عدم رعایت واحد آنها پلمب می‌شود.

وی با بیان اینکه امکان استریل کردن شیر در واحدهای صنفی ممکن نیست ولی دستگاه پاستوریزاتور دستگاهی محفوظ است که امکان پاستوریزه کردن محصولات را دارد، افزود: در حال حاضر سه واحد در شهر همدان به دستگاه پاستوریزاتور تجهیز شده‌اند که براساس ضوابط جدید مابقی واحدهای صنفی نیز باید به آن مجهز شوند.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز