مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان همدان خبر داد

جابجایی۴.۳ میلیون مسافر توسط ناوگان حمل و نقل استان

۱۳۹۵/۱۰/۰۲ - ۱۱:۰۷:۱۸
کد خبر: ۴۹۶۸۲۶
جابجایی۴.۳ میلیون مسافر توسط ناوگان حمل و نقل استان
محمد رودباری با بیان اینکه 11 سامانه ثبت تخلف در همدان راه‌اندازی شده است، گفت: طی هشت ماه گذشته 4.3 میلیون مسافر توسط ناوگان حمل و نقل استان جابجا شدند.

به گزارش خبرگزاری برنا از همدان، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان همدان در مراسم گرامیداشت هفته حمل و نقل رانندگان و راهداری استان همدان با بیان اینکه سیستم حمل و نقل هوشمند نقش بسزایی در حمل و نقلی روان و ایمن و توسعه پایدار دارد، اظهار کرد: مرکز مدیریت راه‌ها در استان همدان راه‌اندازی و به بهره‌برداری رسیده است.

وی با بیان اینکه 11 دستگاه سامانه‌ ثبت تخلف در استان همدان نصب و به بهره‌برداری رسیده است، افزود: توسط این سامانه‌ها بیش از 200 هزار تخلف سرعت غیر مجاز ثبت شده و 55 دستگاه دیگر از این سامانه در نقاط مختلف استان در حال نصب است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان همدان تصریح کرد: این سامانه مجهز به ثبت سرعت لحظه‌ای، سرعت متوسط، پلاک خوانی و ارسال اطلاعات به صورت برخط به سامانه جامع حمل و نقل است.

وی از نصب و بهره‌برداری 15 دستگاه سامانه‌ دوربین‌های نظارت تصویری در 15 نقطه حائز اهمیت استان خبر داد و ادامه داد: هدف از این سامانه‌های نظارتی پایش اطلاعات، مشاهده موقعیت ترافیکی، مشاهده وضعیت جوی و ... است.

رودباری با بیان اینکه از سامانه نیز تا پایان سال پنج دستگاه دیگر نصب خواهد شد، خاطرنشان کرد: 58 دستگاه سامانه ترددشمار با ثبت بیش از 115 میلیون تردد سالیانه در طول محور مواصلاتی استان نصب شده است.

وی با بیان اینکه نصب 12 سامانه ترددشمار دیگر تا پایان سال نصب خواهد شد، گفت: در حال حاضر 6 تابلوی پیام متغیر فعال بوده، دو عدد در حال نصب است و پنج عدد نیز برای آینده پیش بینی شده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان همدان با اشاره به اینکه 15 تابلوی نمایشگر سرعت خودرو در استان فعال است، اظهار کرد: سامانه ارتباط مردمی 141 نیز با 20 خط تلفنی فعال برای ارتباط با مرکز مدیریت راه‌ها و اخذ اطلاعات لازم درباره راه‌های استان و کشور فعال است.

وی در حوزه حمل و نقل نیز درباره عملکردهای بخش خصوصی و دولتی افزود: در هشت ماه گذشته 4.3 میلیون نفر توسط ناوگان عمومی و حمل و نقل مسافر جابجا شدند که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 17 درصد کاهش یافته است.

رودباری با بیان اینکه تعداد سفر جابجا شده 400 هزار سفر است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 10 درصد کاهش داشته است، تصریح کرد: در ایام اربعین 3 هزار و 700 زائر توسط ناوگان حمل و نقل استان با یک‌هزار و 312 دستگاه جابجا شدند.

وی ادامه داد: در مجموع 20 پایانه در استان وجود دارد که دو پایانه در بخش بار فعال هستند و 18 پایانه در بخش مسافربری خدمات می‌دهند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان همدان با اشاره به اینکه 13 تشکل صنفی در استان همدان فعال هستند، خاطرنشان کرد: 22 هزار راننده در استان همدان دارای کارت هوشمند هستند که 18.8 هزار نفر در بخش بار فعال هستند.

وی با بیان اینکه 15.4 هزار دستگاه در ناوگان حمل و نقل عمومی در حال فعالیت هستند، افزود: از این تعداد 13.2 هزار وسیله نقلیه در بخش بار فعال هستند.

رودباری با اشاره به اینکه 6 مرکز معاینه فنی در استان فعال است، تصریح کرد: چهار مرکز طب کار برای صدور سلامت رانندگان در همدان، ملایر و اسدآباد ایجاد شده است.

وی با بیان اینکه 149 شرکت در بخش بار و مسافر در استان فعال هستند، ادامه داد: از این تعداد 96 شرکت در بخش حمل و نقل کالا فعالند که هر یک حدود هفت نفر اشتغال ایجاد کردند که در مجموع تعداد اشتغال ایجاد شده در این بخش یک هزار و 43 نفر است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان همدان با بیان اینکه دو پایانه بار در استان که یکی به بخش دولتی و دیگری به بخش خصوصی تعلق دارد، موجود است، خاطرنشان کرد: در سال 9.5 میلیون تن کالا توسط ناوگان حمل و نقل باری در استان جابجا می‎شود.

 

نظر شما