معاون شرکت آب منطقه‌ای همدان:

۲۹۰۰ حلقه چاه در همدان به کنتور هوشمند مجهز می‌شوند

۱۳۹۵/۱۰/۰۵ - ۰۹:۰۱:۲۲
کد خبر: ۴۹۷۷۳۱
۲۹۰۰ حلقه چاه در همدان به کنتور هوشمند مجهز می‌شوند
منصور ستوده از تجهیز ۲۹۰۰ حلقه چاه دیزلی و برقی همدان به کنتور هوشمند تا پایان امسال خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا از همدان، معاون شرکت آب منطقه‌ای همدان با بیان اینکه نصب کنتور هوشمند مزایای بسیاری برای بهره‌برداران و منابع آبی استان همدان دارد اظهار داشت: با نصب کنتور هوشمند روی چاه‌های کشاورزی، میزان برداشت آب از چاه‌ها مشخص شده و از اضافه‌برداشت‌ها جلوگیری می‌کند.

وی با اشاره به اینکه وضعیت منابع آبی استان همدان مناسب نبوده و با کاهش ذخیره آبی همدان روبه‌رو هستیم گفت: میزان بارندگی امسال در مقایسه با سال گذشته نزدیک به 75 درصد کاهش یافته و این امر زنگ خطری برای کاهش منابع آبی استان همدان است.

ستوده با بیان اینکه مردم باید صرفه‌جویی لازم را در مصرف آب شرب داشته باشند تصریح کرد: بخش کشاورزی باید نسبت به کشت محصولات پر‌آب‌بری چون سیب زمینی تجدیدنظر کند چراکه دیگر منابع آبی استان همدان برای کشت چنین محصولاتی پاسخگو نیست.

وی با اعلام اینکه 16 هزار و 236 حلقه چاه در سطح استان همدان وجود دارد عنوان کرد: از این تعداد هشت هزار و 148 حلقه چاه برقی و هشت هزار و 86 حلقه چاه دیزلی هستند.

معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای همدان با بیان اینکه برای دو هزار و 487 حلقه چاه کنتور هوشمند نصب شده است اظهار داشت: براساس هدفگذاری صورت گرفته باید دو هزار و 900 دستگاه کنتور هوشمند روی چاه‌های کشاورزی نصب شود که دو هزار و 400 دستگاه برای چاه‌های برقی و مابقی برای چاه‌های دیزلی است.

وی با اشاره به اینکه نصب کنتورهای هوشمند نیازمند همکاری کشاورزان و بهره‌برداران بخش کشاورزی است بیان کرد: از ابتدای سال تاکنون 636 دستگاه کنتور هوشمند روی چاه‌های کشاورزی همدان نصب شده است.

ستوده با بیان اینکه 13 هزار و 747 چاه کشاورزی همدان هنوز به کنتورهای هوشمند مجهز نشده‌اند عنوان کرد: انتظار می‌رود کشاورزان از این وضعیت استفاده کرده و برای حفظ منابع آبی نسبت به نصب کنتورهای هوشمند اقدام کنند.

معاون شرکت آب منطقه‌ای همدان با بیان اینکه وضعیت منابع آبی استان همدان رضایت‌بخش نبوده و باید حفاظت جدی از منابع موجود صورت گیرد گفت: نیاز است تا تمامی مردم نسبت به حفظ منابع آبی موجود احساس تکلیف کنند تا بتوان ماه‌ها و سال‌های آینده را مدیریت کرد.

ستوده با اعلام اینکه 1000 چاه غیرمجاز برای انسداد در استان همدان شناسایی شده است تصریح کرد: بدون هیچ مماشاتی چاه‌های غیرمجاز در استان همدان مسدود می‌شوند تا بتوان منابع آبی زیرزمینی را تعادل رساند.

وی با اشاره به اینکه اکیپ‌های گشت و بازرسی به طور شبانه‌روزی دشت‌های استان را بازرسی می‌کنند عنوان کرد: تعداد 24 گروه اکیپ گشت و بازرسی در راستای نظارت بر چاه‌های مجاز  جلوگیری از حفر چاه‌های غیرمجاز و برداشت شن و ماسه از رودخانه‌های استان به طور شبانه روز دشت‌ها را کنترل می‌کنند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز