معاون برنامه‌ریزی سازمان جهاد کشاورزی استان همدان:

تخصیص یارانه صادراتی به کشمش ملایر

۱۳۹۵/۱۰/۰۶ - ۱۰:۳۱:۵۱
کد خبر: ۴۹۸۲۷۸
تخصیص یارانه صادراتی به کشمش ملایر
رضا عباسی از تخصیص یارانه صادراتی برای کشمش ملایر خبر داد و گفت: به ازای هر کیلوگرم کشمش ۲۰۰ تومان یارانه صادراتی مصوب شده است.

به گزارش خبرگزاری برنا از همدان، معاون برنامه‌ریزی سازمان جهاد کشاورزی استان همدان در کمیسیون تنظیم بازار استان همدان درباره تامین میوه عید 96 اظهار داشت: سال‌های گذشته این طرح در کشور اجرا شده و خوشبختانه در استان همدان اقدامات مناسبی برای تامین میوه شب عید صورت گرفته است.

وی افزود: بعد از ابلاغ قطعی شدن ورود دولت در تنظیم بازار میوه پایان سال، کمیته استانی تشکیل و مباشر تامین میوه استان همدان مشخص شد تا بتوان سریع در این راستا اقدام کرد.

عباسی تصریح کرد: سیب درختی موردنیاز برای استان همدان از ارومیه خریداری شده و با توجه به ظرفیت ذخیره2سازی استاندارد در سردخانه‌های استان همدان، به زودی حمل آن به سمت همدان آغاز می‌شود.

وی با اشاره سرمازدگی بخشی از محصول پرتقال استان‌های شمالی عنوان کرد: با توجه به ورود خسارت به بخشی از محصول پرتقال شمال، هنوز خرید آغاز نشده تا محصولات آسیب دیده عرضه شود و سپس با اطمینان خاطر بیشتری برای خرید پرتقال گام برداریم.

معاون برنامه ریزی و اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی همدان با تاکید بر اینکه خرید میوه با کیفیت اولویت سازمان جهاد کشاورزی همدان است، تصریح کرد: وزارت جهاد کشاورزی هنوز به واردات میوه اعتقادی ندارد و معتقد است با مدیریت می‌توان میوه پایان سال را بدون مشکل تامین کرد.

وی درباره محصول کشمش نیز گفت: امسال قیمت کشمش به جهت افزایش تولید داخلی و ورود کشورهایی همچون ترکیه و هند به عرصه تولید، با کاهش مواجه بود که این امر بر روی صادرات نیز تاثیرگذار بود.

عباسی با اشاره به اینکه خرید کشمش از باغ‌داران ملایری با افت محسوسی مواجه بود که دولت کمک‌هایی را در این زمینه متعهد شد، گفت: کمک نقدی به صورت یارانه صادراتی و پرداخت به تولیدکننده از جمله کمک‌های دولت است.

وی با اشاره به اینکه به ازای هر کیلوگرم کشمش صادراتی، 200 تومان یارانه به تولیدکنندگان پرداخت می‌شود، اظهار داشت: اما در حین اجرا به مشکلی برخورد کردیم که اغلب تولیدکنندگان چون از پرداخت یارانه مطلع نبودند نمی‌توانند اسناد صادراتی ارائه کنند.

معاون سازمان جهاد کشاورزی استان همدان با بیان اینکه احتمال افزایش رقم یارانه و تغییر در نحوه پرداخت وجود دارد، عنوان کرد: قیمت کشمش به صورت متوسط امسال 3200 تومان بوده و این در حالی است که سال گذشته کشمش با قیمت 4000 تومان به فروش می‌رسید.

عباسی با اعلام اینکه زمان خرید کشمش از 1 تا پایان آذرماه پیش‌بینی شده بود، گفت: با توجه به اینکه صادرات کشمش ملایر 10 ماه زمان می‌برد درخواست شده تا زمان پرداخت یارانه صادراتی نیز افزایش یابد.

معاون برنامه ریزی و اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی استان همدان اظهار داشت: دولت در راستای تشویق صادرکنندگان برای صادرات کشمش، اعلام کرده است در صورت صادرات هر تن کشمش 21 درصد از تعرفه واردات موز کاهش یافته و میزان تعرفه این محصول وارداتی به 5 درصد می‌رسد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز