مدیرکل اوقاف استان همدان:

اختصاص ۱۰ میلیارد ریال اعتبار به اجرای طرح مهر تندرستی در همدان

۱۳۹۵/۱۰/۱۳ - ۰۸:۱۰:۰۹
کد خبر: ۵۰۰۹۲۴
اختصاص ۱۰ میلیارد ریال اعتبار به اجرای طرح مهر تندرستی در همدان
حجت‌الاسلام محمد کاروند گفت: به منظور اجرای طرح مهر تندرستی ۱۰ میلیارد ریال اعتبار از محل درآمد موقوفات با نیت درمانی برای ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به بیماران نیازمند هزینه می‌شود.

به گزارش خبرگزاری برنا از همدان، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان همدان با اشاره به اجرای طرح "مهر تندرستی" در استان همدان اظهار داشت: این طرح به صورت سراسری در راستای اجرای امینانه نیات واقفان خیراندیش و تأمین و پرداخت هزینه‌های درمانی بیماران نیازمند انجام می‌شود.

وی افزود: در این طرح براساس نیت‌های واقفان خیراندیش خدمات رایگان به این افراد توسط پزشکان متخصص و فوق تخصص انجام می‌گیرد و در این مبحث هماهنگی‌های لازم با مجموعه دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان همدان صورت گرفته است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان همدان بیان کرد: بیماران نیازمندی که توسط نهادهایی مانند بهزیستی و کمیته امداد به ادارات اوقاف و امور خیریه شهرستان‌ها معرفی می‌شوند توسط گروه پزشکی، جامعه پزشکان بسیجی مورد ویزیت و مداوا قرار می‌گیرند و در صورت ضرورت برای درمان تخصصی‌تر بیماری به مراکز بهداشتی و درمانی ارجاع داده می‌شوند.

وی گفت: اجرای طرح مهر تندرستی در پنج شهرستان همدان، ملایر، کبودراهنگ، اسدآباد و بهار که دارای موقوفه‌هایی با نیت درمان هستند از ششم دی ماه آغاز شده است.

کاروند عنوان کرد: در راستای اجرای این طرح تیم پزشکی پنج نفره به روستاها و مکان‌هایی که توسط واقفان مشخص شده است، اعزام شدند به تشخیص افراد دارای بیماری خاص و یا صعب العلاج و ارجاع به مراکز تخصصی اقدام می‌کنند.

وی تصریح کرد: به منظور اجرای طرح مهر تندرستنی 10 میلیارد ریال برای ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به بیماران نیازمند هزینه می‌شود که این اعتبار از محل درآمد موقوفات با نیت درمانی تأمین می‌شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان همدان گفت: 10 موقوفه با نیت امور درمانی از جمله موقوفه سیف‌الدوله ملایر، موقوفه امیرنظام کبودرآهنگ، موقوفه مرحوم بکایی در اسدآباد، موقوفه بهاءالملک در همدان در استان همدان وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه اجرای امینانه نیات واقفان از رسالت‌های اصلی اوقاف است، افزود: عمل به نیات واقفان در زمینه کمک به روند درمان و دارو این افراد توسط ادارات اوقاف و امور خیریه در حال انجام است و عمل به نیت‌های اصلی واقفان نیک‌اندیش براساس وقف‌نامه‌ها دقت زیادی می‌شود.

کاروند از ثبت 55 وقف جدید در امسال خبر خبر داد و گفت: درمانگاه موقوفه بهاءالملک همدان آمادگی پرداخت هزینه درمانی بیماران صعب‌العلاج 32 روستا به صورت رایگان را دارد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز