کاهش ۷ درجه دمای هوای همدان

۱۳۹۵/۱۰/۱۳ - ۰۹:۲۵:۱۰
کد خبر: ۵۰۱۰۰۳
کاهش ۷ درجه دمای هوای همدان
نادر پیرتاج‌همدانی با اعلام هشدار نسبت به کاهش محسوس دما تا اواخر هفته جاری گفت: دمای هوای همدان به هفت درجه سانتی‌گراد زیر صفر می‌رسد.

به گزارش خبرگزاری برنا از همدان، مسئول مرکز پیش‌بینی هواشناسی استان همدان با اعلام هشدار نسبت به کاهش محسوس دما تا اواخر هفته جاری گفت: دمای هوای همدان بههفت درجه سانتی‌گراد زیر صفر می‌رسد.

نادر پیرتاج‌همدانی اظهار داشت:  در حال حاضر آسمان استان همدان ابری است و احتمال بارش پراکنده وجود دارد و این وضعیت تا روز سه‌شنبه ادامه دارد.

وی از افزایش شدت وزش باد خبر داد و گفت: در حال حاضر سرعت وزش باد در همدان به 45 کیلومتر بر ساعت رسیده است.

مسئول مرکز پیش‌بینی هواشناسی استان همدان پدیده غالب بر هوای استان را کاهش محسوس دما در روزهای آینده دانست و افزود: روند کاهش دما تا اواخر هفته جاری ادامه دارد و تا هفت درجه سانتیگراد کاهش می‌یابد.

وی بیان کرد: حداقل دمای هوای همدان در 24 ساعت گذشته چهار درجه سانتیگراد بالای صفر و حداکثر دما 10 درجه سانتیگراد بالای صفر گزارش شده است.

پیرتاج‌همدانی عنوان کرد: در 24 ساعت گذشته نهاوند با دمای 17 درجه سانتیگراد بالای صفر گرم‌ترین و شهرستان‌های رزن و فامنین با دمای صفر درجه سانتیگراد سردترین نقطه استان بودند.

وی با اشاره به وضعیت بارندگی‌ها در استان همدان تصریح کرد: از ابتدای سال زارعی تاکنون در شهرستان ملایر 136 میلیمتر بارندگی ثبت شده که نسبت به سال زارعی گذشته 40 درصد و نسبت به بلندمدت 20 درصد افزایش بارندگی در این شهرستان شاهد بودیم که در سطح استان نیز رکوردار بارش‌ها بوده است.

مسئول مرکز پیش‌بینی هواشناسی استان همدان اظهار داشت: از ابتدای سال زارعی تاکنون 72 میلیمتر بارش در همدان گزارش شده است که نسبت به سال زراعی گذشته 35 درصد و نسبت به آمار بلند مدت 30 درصد کاهش بارندگی را داشته است.

وی افزود: از ابتدای سال زارعی تاکنون در تویسرکان 124 میلیمتر، نهاوند 129 میلیمتر، اسدآباد 102 میلیمتر، رزن 89 میلیمتر، بهار 84 میلیمتر، کبودراهنگ 73 میلیمتر، گل تپه 76 میلیمتر، فامنین 68 میلیمتر و قهاوند 62 میلیمتر بارش ثبت شده که در مجموع میزان بارندگی‌ها در استان همدان به صورت میانگین 45 درصد کاهش نشان می‌دهد.

 

نظر شما