۲۸ درصد صنایع‌دستی کل کشور مختص عشایر همدان است

۱۳۹۵/۱۰/۲۸ - ۰۸:۱۵:۰۴
کد خبر: ۵۰۷۰۶۸
۲۸ درصد صنایع‌دستی کل کشور مختص عشایر همدان است
حسین محمدی از جمله تولیدات عشایر را محصولات دامی، لبنیات، پشم، فرش و تابلوفرش دانست و افزود: 28 درصد صنایع‌دستی کل کشور توسط عشایر استان همدان تولید می‌شود.

به گزارش خبرگزاری برنا از همدان، سرپرست امور عشایر استان همدان از تولید 6000 تن گوشت‌قرمز توسط عشایر این استان خبر داد و گفت: بیش از 25 درصد تولیدات گوشت‌قرمز کشور را عشایر استان همدان تأمین می‌کند.

حسین محمدی با بیان اینکه جمعیت عشایر استان 12 هزار و 500 نفر است، اظهار کرد: عشایر استان همدان در قالب 2500 خانوار شامل 4 ایل و 24 طایفه هستند که از این تعداد، 4 درصد بیکار هستند.

وی با اشاره به اینکه 42 درصد از جمعیت عشایر استان بی‌سواد هستند، تصریح کرد: 70 درصد از عشایر استان کوچ‌رو و 30 درصد نیمه‌کوچ‌رو هستند.

وی عنوان کرد: این عشایر ییلاق را در همدان، نهاوند، تویسرکان سپری می‌کنند و برای گذراندن فصل سرما به استان‌های ایلام، کرمانشاه، خوستان و لرستان کوچ می‌کنند.

سرپرست امور عشایر استان از جمله تولیدات عشایر را محصولات دامی، لبنیات، پشم، فرش و تابلوفرش دانست و افزود: 28 درصد صنایع‌دستی کل کشور توسط عشایر استان همدان تولید می‌شود.

محمدی با تأکید بر اینکه بیشترین موادمصرفی از جمله گوشت‌قرمز و لبنیات از سوی عشایر تولید می‌شود، عنوان کرد: یک چهارم دام استان متعلق به عشایر استان همدان است.

وی در پایان یادآور شد: سالیانه 6000 تن گوشت‌قرمز، 2500 تن شیرخام، 450 تن پشم توسط عشایر کوچ‌نشین استان به دست مصرف‌کنندگان می‌رسد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز