نشست ‌سازمان‌های غیردولتی محیط زیست و منابع طبیعی کشور در همدان برگزار می‌شود

۱۳۹۵/۱۰/۲۸ - ۰۸:۲۲:۰۰
کد خبر: ۵۰۷۰۷۴
نشست ‌سازمان‌های غیردولتی محیط زیست و منابع طبیعی کشور در همدان برگزار می‌شود
سوزنچی گفت: ششمین نشست سازمان‌های غیردولتی محیط زیست و منابع طبیعی کشور با محوریت "نگاهی به آینده ظرفیت‌سازی و توان‌افزایی در حوزه محیط زیست و منابع طبیعی به مدت دو روز در همدان برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری برنا از همدان، دبیر شورای تشکل‌های محیط زیست استان همدان در جمع خبرنگاران اظهار داشت: نشست ‌سازمان‌های غیردولتی محیط زیست و منابع طبیعی کشور با هدف توانمندسازی، شبکه‌سازی و استفاده از ظرفیت تشکل‌ها و ایجاد هم‌افزایی بین فعالان این عرصه به میزبانی همدان برگزار می‌شود.

وی افزود: این نشست تخصصی در پنج دوره‌ گذشته به میزبانی استان‌های گلستان، تبریز، دامغان و عسلویه و نیشابور برگزار شده است و بر این اساس از هر استان کشور دو نفر به عنوان نماینده شبکه تشکل‌ها و فعالان حوزه توانمندسازی مشارکت‌های مردمی حضور می‌یابند.

دبیر شورای تشکل‌های محیط زیست استان همدان بیان کرد: این نشست با هدف معرفی گردشگری زمستانی همدان به مدت دو روز با برگزاری چهار کارگاه و دو پنل تخصصی در روزهای پنج‌شنبه و جمعه 29 و 30 دی ماه برنامه‌ریزی شده است.

وی از حضور نمایندگان سازمان‌های جهانی GEF و UNDB در این نشست خبر داد و گفت: نمایندگان این سازمان‌ها در نشست‌های تخصصی راهکارهای مدیریت مناطق محیط زیستی و جلب همکاری مردم را در حفاظت از عرصه‌ها ارائه می‌دهند.

سوزنچی تصریح کرد: دو پنل تخصصی با موضوع روش‌های جلب مشارکت و مدیریت مشارکتی و تاثیر ظرفیت‌سازی بر حفظ تالاب‌ها، منابع طبیعی و گونه‌های زیستی و جانوری برگزار می‌شود و همچنین روش‌شناسی فعالیت تشکل‌ها، تجربیات موفق اجرای SGP در کشور و فعالیت‌های مرتبط با توسعه روستایی و جلب مشارکت مردمی نیز در کارگاه‌های توانمندسازی ارائه می‌شود.

وی عنوان کرد: تعدادی از کارگاه‌های تخصصی این نشست در هتل جهانگردی غار علیصدر برگزار می‌شود تا ظرفیت‌های گردشگری این غار آبی نیز به نمایندگان تشکل‌های زیست محیطی معرفی شود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز