اهدای تندیس طرح سبز مدیریت سبز اروپا به آب و فاضلاب همدان

۱۳۹۵/۱۰/۳۰ - ۰۸:۰۲:۳۴
کد خبر: ۵۰۸۰۸۱
اهدای تندیس طرح سبز مدیریت سبز اروپا به آب و فاضلاب همدان
گواهینامه طرح سبز توسط بنیاد جهانی انرژی و جامعه مدیریت سبز اروپا به شرکت آب و فاضلاب استان همدان اهدا شد.

به گزارش خبرگزاری برنا از همدان، مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان همدان با اعلام این مطلب گفت: از حدود 30 سال قبل سازمان جهانی انرژی طرح هایی از سراسر جهان در رابطه با محیط زیست را بررسی و معرفی می کند.

سید هادی حسینی ‌بیدار افزود: از کشور ایران حدود 88 طرح به بنیاد جهانی انرژی معرفی شد که جزو لیست ارزیابی های این بنیاد قرار گرفت که تصفیه خانه آب و فاضلاب همدان از جمله این طرح ها بود. وی با بیان اینکه نمایندگان این بنیاد ماه گذشته به ایران آمدند و مستندات این طرح را مشاهده کرده و در نهایت بازدیدی از تصفیه خانه صورت گرفت ادامه داد: تصفیه خانه آب و فاضلاب همدان موفق شد در یازدهمین همایش مدیریت سبز و دهمین دوره کنفرانس توانمندسازی منابع انسانی ، گواهینامه Green Project ملی و تندیس جهانی 2016 National Award را دریافت کند.

وی با بیان اینکه این طرح به دلیل تحویل آب پساب تصفیه خانه به نیروگاه به عنوان بهترین طرح معرفی شده است گفت: در مطالعات اولیه این طرح قرار بود پساب خروجی کیفیتی داشته باشد تا مناسب برای کشاورزی شود اما با تلاش کارشناسان آب و فاضلاب کیفیت این طرح به اندازه ای ارتقا یافت که قسمتی از آب این تصفیه خانه به نیروگاه انتقال داده می شود.

حسینی بیدار افزود: این امر موجب می شود تا نیروگاه از چاههای خود استفاده نکند و این آبها برای استفاده در بخش کشاورزی ذخیره شود.  همچنین استفاده از این تصفیه خانه موجب صرفه جویی در منابع آب های زیر زمینی شده و آب متناسب با استفاده صنعت را تحویل می دهد.

وی با بیان اینکه اکنون تصفیه خانه آب و فاضلاب همدان 600 لیتر در ثانیه پساب را تصفیه می کند گفت: این تصفیه خانه هنوز هم ظرفیت های زیادی برای تکمیل شدن به لحاظ ابزار دقیق و تجهیزات آنلاین دارد.

با توجه به مجموعه فعالیت های هدفمند شرکت آب و فاضلاب استان همدان در راستای مدیریت منابع آب و استفاده از پساب‌های شهری که نتایج زیست‌محیطی، اجتماعی، بهداشتی و اقتصادی برای منطقه داشت، از سوی کارشناسان مدیریت سبز اروپا و بنیاد جهانی انرژی مورد ارزیابی قرار گرفت.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان همدان گفت: علاوه بر کسب گواهینامه Green Project، از میان حدود 11 هزار طرح جهانی در حوزه آب، تصفیه‌خانه فاضلاب همدان جزو 185 طرح برتر جهانی شناخته شده و تندیس جهانی 2016 National Award را دریافت کرد. حسینی بیدار افزود: این تندیس در پنج بخش آب، خاک، هوا، انرژی و مسئولیت اجتماعی به صورت سالیانه به طرح ‌های برتر جهانی با هدف شناسایی طرح ‌های ملی و بین‌المللی اعطا می‌شود.

مهندس حسینی‌بیدار یادآور شد: این تندیس و گواهینامه در مراسمی که در هتل المپیک تهران با حضور مدیران ارشد اجرایی کشور، رئیس جامعه سبز اروپا و رئیس بنیاد جهانی انرژی برگزار شد، به شرکت آب و فاضلاب استان همدان اعطا شد. وی با بیان اینکه این تندیس جهانی در کشور تنها به طرح تصفیه‌خانه فاضلاب همدان اعطا شد گفت: با توجه به اینکه این طرح 75 درصد پیشرفت فیزیکی دارد اما با همین میزان پیشرفت به اندازه صد درصد ظرفیت بازخورد دارد، به این علت شامل این تندیس جهانی شده است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز