نام‌گذاری بیمارستان جدید نهاوند به نام شهید آیت‌الله علی قدوسی

۱۳۹۵/۱۱/۰۳ - ۰۹:۲۸:۲۸
کد خبر: ۵۰۹۲۴۶
نام‌گذاری بیمارستان جدید نهاوند به نام شهید آیت‌الله علی قدوسی
دارابی گفت: به‌پاس گرامیداشت مجاهدت‌های اولین دادستان انقلاب بیمارستان جدید شهرستان نهاوند به نام شهید آیت‌الله علی قدوسی نام‌گذاری شد.

به گزارش خبرگزاری برنا از همدان، رئیس شبکه بهداشت نهاوند گفت: عملیات اجرایی بیمارستان جدید نهاوند با سرعت در حال انجام است و اعتبارات خوبی برای اتمام آن در نظر گرفته‌شده است.

وی اظهار داشت: هم‌زمان با اتمام عملیات عمرانی کار تجهیز این بیمارستان نیز در حال انجام است و تاکنون چند سری از تجهیزات به نهاوند واردشده‌اند.

رئیس شبکه بهداشت و درمان نهاوند افزود: تا پایان سال عملیات ساخت بیمارستان جدید نهاوند به پایان می‌رسد که با بهره‌برداری از این بیمارستان 184 تختخوابی بسیاری از مشکلات بخش بهداشت و درمان این شهرستان حل می‌شود.

وی بیان داشت: برای نام‌گذاری این بیمارستان توسط مسئولان نام چند نفر از بزرگان و مفاخر شهرستان نهاوند معرفی شد و درنهایت تصمیم بر این گرفته شد که به دلیل خدمات ارزشمند شهید آیت‌الله علی قدوسی از علمای سرشناس شهرستان نهاوند و اولین دادستان انقلاب اسلامی، بیمارستان 184 تختخوابی نهاوند به نام ایشان نام‌گذاری شود.

دارابی گفت: این نام‌گذاری به پیشنهاد شورای فرهنگی شهرستان و با موافقت هیئت‌رئیسه دانشگاه علوم پزشکی همدان انجام‌شده است.

شهید آیت‌الله علی قدوسی اولین دادستان انقلاب اسلامی از افتخارات شهرستان نهاوند است که در سال 1306 در خانواده‌ای روحانی در شهر نهاوند متولد شد.

وی از یاران صدیق حضرت امام خمینی (ره) بود که در پیروزی انقلاب نقش مهم و تأثیرگذاری داشت و با پیروزی انقلاب در مسئولیت‌های مهمی به خدمت‌رسانی پرداخت.

شهید قدوسی پس از انقلاب به‌فرمان امام خمینی (ره) به سمت دادستان کل انقلاب برگزیده شد و سرانجام در 14 شهریور 1360 براثر انفجار بمب در دفتر دادستانی انقلاب توسط منافقین به شهادت رسید.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز