مرحله دوم طرح وارنیش فلوراید سال ۹۶ در نهاوند اجرا می‌شود

۱۳۹۵/۱۱/۰۵ - ۰۹:۱۰:۲۰
کد خبر: ۵۱۰۲۷۶
مرحله دوم طرح وارنیش فلوراید سال ۹۶ در نهاوند اجرا می‌شود
دارابی گفت: به منظور فرهنگ‌سازی و افزایش مراقبت‌های بهداشت دهان و دندان، پیشگیری از پوسیدگی دندان کودکان زیر ۱۲ سال و در راستای طرح‌های سلامت دهان و دندان مرحله دوم طرح وارنیش فلوراید سال ۹۶ در نهاوند اجرا می‌شود.

به گزارش خبرگزاری برنا از همدان، رئیس شبکه بهداشت و درمان نهاوند اظهار داشت: پیشگیری از بیماری‌های دهان و دندان راحت‌تر از درمان است و در همین راستا سال آینده مرحله دوم طرح پیشگیری از پوسیدگی دندان به طور جامع و گسترده در مدارس ابتدایی تحت پوشش شبکه بهداشت و درمان شهرستان نهاوند اجرا می‌شود.

وی تصریح کرد: این طرح بیش از 17 هزار دانش‌آموز را تحت پوشش خود قرار می‌دهد و این طرح با هماهنگی آموزش و پرورش شهرستان نهاوند اجرا خواهد شد.

دارابی افزود: انجام طرح‌های پیشگیری از پوسیدگی دندان در کودکان زیر 6 تا 12 سال از اهداف بلند مدت بهداشت و درمان است و از نظر علمی ثابت شده است فلورراید تراپی با وارنیش می‌تواند تا 40 درصد پوسیدگی دندان‌های کودکان را کاهش دهد.

وی تاکید کرد: فلوراید ماده‌ای است که وقتی در مجاورت مینای دندان قرار می‌گیرد با نفوذ به آن سبب استحکام دندان در برابر پوسیدگی می‌شود و دو روش موضعی و سیستمیک دو روش استفاده از فلوراید است.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان نهاوند عنوان کرد: با توجه به تحقیقات انجام شده وارنیش فلوراید می‌تواند برای مدت طولانی یعنی حدود 28 هفته از خود فلوراید آزاد کند و با نفوذ به مینای دندان ضمن آهسته‌سازی روند پوسیدگی آن را متوقف می‌‍‌کند.

دارابی بیان کرد: در اجرای این طرح ابتدا آموزش‌های لازم توسط مراقبین سلامت و بهورزان در مدارس به دانش‌آموزان ارائه می‌شود و پس از مسواک زدن برای انجام عمل «وارنیش فلوراید» آماده می‌شوند که این کار در شهرها توسط مراقبین سلامت خانواده و در روستاها توسط بهورزان آموزش دیده به صورت رایگان انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه دانش‌آموزان دوره ابتدایی در طول سالتحصیلی دو بار خدمات فلورایدتراپی را دریافت می‌کنند اظهار داشت: مرحله نخست این طرح نیز آبان ماه امسال با همکاری مدیران و معلمان در سطح مدارس ابتدایی شهرستان نهاوند اجرا شده است.

دارابی تصریح کرد: استفاده از وارنیش فلوراید روش راحت و قابل قبولی است که نیاز به تجهیزات دندانپزشکی ندارد.

وی بیان کرد: برای اجرای این طرح و اثرگذاری آن باید خانواده‌ها نیز همکاری لازم را داشته باشند تا وارنیش دندان به خوبی انجام گرفته و مانع از پوسیدگی دندان‌های فرزندانشان شوند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز