معاون استاندار خبر داد:

کاهش هشت درصدی نرخ بیکاری در همدان در سال ۹۵

۱۳۹۵/۱۱/۱۲ - ۰۹:۴۰:۳۲
کد خبر: ۵۱۳۶۱۲
کاهش هشت درصدی نرخ بیکاری در همدان در سال ۹۵
رضا قیاسی در جمع خبرنگاران افزود: طبق اعلام مراجع رسمی در سالجاری نرخ بیکاری در همدان به هشت درصد کاهش یافته است.

به گزارش خبرگزاری برنا از همدان، معاون امور اقتصادی و منابع انسانی استانداری همدان در جمع خبرنگاران افزود: طبق اعلام مراجع رسمی در سالجاری نرخ بیکاری در همدان به هشت درصد کاهش یافته است.

وی اضافه کرد: همدان از نظر نرخ اشتغال جزو سه استان نخست کشور است و این استان با 47 درصد رتبه نخست کشور در نرخ مشارکت را به خود اختصاص داده است

وی اظهار کرد: کارگروه ستاد تسهیل از زمان شکل گیری تاکنون 114 جلسه برگزار کرده که ماحصل آن 823 مصوبه بوده است.

معاون امور اقتصادی و منابع انسانی استانداری همدان افزود: نماینده بانک، مجری طرح و دستگاه اجرایی پس از به نتیجه رسیدن مصوبه ای هر سه آن را تائید و امضا می کنند تا قابلیت اجرایی داشته باشد.

قیاسی بیان کرد: تاکنون 296 مصوبه اجرایی شده و 95 مصوبه در حال اجرا بوده که به زودی تسهیلات مورد نیاز در اختیار آنها قرار می گیرد.

وی اضافه کرد: 271 مصوبه ستاد تسهیل کارگروه رفع موانع تولید در حال پیگیری بوده و 37 مصوبه به علت موانع حقوقی و قانونی امکان اجرایی شدن ندارد.

معاون امور اقتصادی و منابع انسانی استانداری همدان بیان کرد: برخی از مصوبات به عللی اجرایی نشده که ستاد تسهیل پیگیر علت آن و بازگرداندن سرمایه گذار برای عملی کردن طرح است.

قیاسی در زمینه فعالیت های صورت گرفته در کارگروه رونق تولید نیز گفت: این کارگروه تاکنون 597 مصوبه داشته که 390 مورد به بانک های عامل برای دریافت دتسهیلات معرفی شدند.

وی اضافه کرد: یک هزار و 620 میلیارد ریال تاکنون به 297 طرح مصوب در کارگروه رونق تولید این استان پرداخت شده است.

وی یادآوری کرد: همچنین به چهارهزار و 660 طرح که در سایت بهین یاب ثبت نشده و آمار آنها در این سامانه نیست نیز تاکنون سه هزار و 340 میلیارد ریال وام پرداخت شده است.

 

نظر شما