۷۴ طرح کشاورزی در همدان دهه فجر در همدان به بهره برداری می رسد

۱۳۹۵/۱۱/۱۴ - ۰۷:۵۹:۱۹
کد خبر: ۵۱۴۶۲۱
۷۴ طرح کشاورزی در همدان دهه فجر در همدان به بهره برداری می رسد
منصور رضوانی جلال گفت: 74 طرح کشاورزی در ایام الله دهه فجر در نقاط مختلف این استان با 611 میلیارد ریال اعتبار بهره برداری می شود.

به گزارش خبرگزاری برنا از همدان، رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان همدان گفت: 74 طرح کشاورزی در ایام الله دهه فجر در نقاط مختلف این استان با 611 میلیارد ریال اعتبار بهره برداری می شود.

منصور رضوانی جلال افزود: با بهره برداری از این تعداد طرح برای یک هزارو 88 نفر اشتغالزایی ایجاد می شود.

وی با بیان اینکه این طرح ها در بخش های آب و خاک، تولیدات دامی، شیلات، صنایع تبدیلی و تولیدات گیاهی است اضافه کرد: آبیاری تحت فشار، گوساله پرواری، گاو شیری، پرورش شترمرغ ، کارخانه خوراک دام از جمله طرح های قابل افتتاح است.

وی با بیان اینکه 4.5 درصد از تولیدات کشاورزی کشور در استان همدان انجام می‌شود بیان کرد: امسال 400 میلیارد ریال تسهیلات برای آبیاری نوین درنظرگرفته شد و تراز تجاری کشاورزی استان از سال 92 تا سال 95 ، 50 میلیارد ریال بوده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان همدان با بیان اینکه در بخش اقتصاد مقاومتی در حوزه کشاورزی 133 درصد رشد ایجاد شده است ادامه داد: در اقتصاد مقاومتی 21 مورد به عهده بخش کشاورزی گذاشته‌ شده که 133 درصد کار انجام‌ شده و پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال به 140 درصد برسد.

وی با بیان اینکه در آبیاری موضعی و قطره‌ای راندمان تا 90 درصد است تأکید کرد: 109 هزار هکتار آبیاری تحت‌ فشار در استان وجود داشت که اکنون به 132 هزار هکتار افزایش یافته است.

رضوانی‌جلال افزود: 590 میلیون مترمکعب صرفه‌جویی آب در استان انجام‌ شده است و این میزان در برابر تبخیر آب، کاهش بارندگی عدد چشمگیری نیست.

وی با بیان اینکه کاهش سطح کشت آبی در برنامه قرار دارد تا بتوان با افزایش راندمان تولیدات را افزایش داد افزود: 36 هزار هکتار کاهش اراضی سطحی آبی در استان انجام‌ شده است.

وی با بیان اینکه 250 هزار متر مربع افزایش سطح گلخانه را در کنار حفظ گلخانه‌های موجود داشته‌ایم خاطرنشان کرد: برخی از گلخانه‌ها از مدار خارج‌ شده بودند که اکنون به مدار تولید بازگشته‌اند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
تبلیغات متنی
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز