وزیر ورزش و جوانان:

وقتی ترامپ از برجام به عنوان یک توافق بد یاد می‌کند حتما گشایش‌ها و منافعی برای ما داشته است

۱۳۹۵/۱۱/۲۱ - ۰۸:۲۶:۵۳
کد خبر: ۵۱۸۳۴۸
وقتی ترامپ از برجام به عنوان یک توافق بد یاد می‌کند حتما گشایش‌ها و منافعی برای ما داشته است
دکتر سطانی فر با اشاره به اینکه برجام حتما گشایش‌ها و منافعی برای ما داشته که ترامپ از آن به عنوان یک توافق بد یاد می‌کند، ادامه داد: از نظر منافع آمریکا، برجام بدترین توافق است چون گشایشی برای ما داشته و آمریکا منافع خود را در خطر می‌بینید.

به گزارش خبرگزاری برنا از همدان، وزیر ورزش و جوانان  در شورای اداری استان همدان با بیان اینکه در 38 ساله گذشته نظام مقدس جمهوری اسلامی پس از عبور از فراز و نشیب‌ها و کشمکش‌ها ی بسیاربا عزت توانست کارنامه مطلوبی را در حوزه عدالت و خدمت به مردم ارائه دهد، اظهار کرد: مرحوم مطهری پیش از 17 شهریور 57 در جمعی از انقلابیون و بزرگان اعلام کردند که نهضتی که امام آغاز کرده و با جدیت دنبال می‌کند، به نظر می‌رسد که کمر شاه را طی دو تا سه سال آینده می‌شکند و باید با کادرسازی برای اداره کشور آماده شویم که البته این اتفاق در کمتر از 6 ماه محقق شد.

وی با بیان اینکه انقلابیون بدون پیش‌فرضی اداره کشور را به دست گرفتند، افزود: هرچند هزینه‌های زیادی پرداختیم و فراز و نشیب‌های مختلفی را پشت سر گذاشتیم، اما اتفاقات خوبی رقم خورده است.

وزیر ورزش و جوانان با اشاره به اینکه در کنار دستاوردهای مادی و امکاناتی، دستاوردهای تاریخی برای دنیا داشتیم، تصریح کرد: نظام مقدس جمهوری اسلامی خط بطلانی در نظریه چندصد ساله دانشمند علوم انسانی کشید چرا که آن‌ها معتقد بودند نظام دینی توتالیتر است که بر اساس تجربه سلطه کلیسا پایه‌ریزی شده بود.

وی با بیان اینکه کلیسا دوره‌ای همراه با ترس را ایجاد کرده بود، ادامه داد: معمار کبیر انقلاب اسلامی، نظامی را ساماندهی کرد که از آن به عنوان نظام مردمسالاری دینی یاد می‌شود.

سلطانی‎فر خاطرنشان کرد: کسی باور نمی‌کرد که در سایه حکومت دینی بتوانیم مشارکت مردم را در حوزه‌های مختلف دخیل کنیم و با نظر مردم حرکت نظام تعیین شود.

وی گفت: هیچ کس فکر نمی‌کرد که در سایه حکومت دینی انجمن‌ها، سازمان‌ها و احزاب و سایر نهادهایی که نماد حکومت مردمی هستند فعالیت کنند و در سایه این نوع حکومت اصول تفکیک قوا را اعمال کنیم.

وزیر ورزش و جوانان با بیان اینکه هیچ کس گمان نمی‌کرد که مردم بتوانند در قالب انتخاب نمایندگان، روسای جمهور و نحوه تعیین رهبر دخالت کنند، اظهار کرد: سازوکارهای دموکراسی در قانون اساسی ایران دیده شده است.

وی تصریح کرد: نظام‌های سیاسی زاییده انقلاب تا زمانی که اهداف ایدئولوژی خود را دنبال می‌کنند سر پا هستند اما زمانی که این اهداف در مقابل منافع ملی به فراموشی سپرده شد، دوره نقاهت انقلاب آغاز می‌شود.

سلطانی‎فر با اشاره به اینکه نماد این اتفاق سرنوشت انقلاب روسیه بود، ادامه داد: پس از لنین و استالین در روسیه و در کوبا این موارد دیده شده است.

وی با بیان اینکه درباره انقلاب اسلامی گمانه‌زنی بسیاری در خصوص دوران نقاهت انجام شده است، خاطرنشان کرد: اما ما هرگز اهداف ایدئولوژی خود را در سیاست‌ها و برنامه‌ریزی کنار نگذاشتیم و ملاحظات فرهنگی، اعتقادی و دینی خود را به عنوان اصل دخیل کرده و نگاه داشتیم.

وی تأکید کرد: اولاند رئیس جمهور فرانسه به آقای روحانی گفت که 1+5 درباره اصل حمله اختلاف نداشت اما در زمان حمله اختلاف داشتیم که پس از روی کار آمدن دولت یازدهم این گمان وجود داشت که می‌توانیم با دولت جدید مذاکره کنیم.

سلطانی‌فر با بیان اینکه ترامپ به وحدت داخلی مردم ما کمک می‌کند، اظهار کرد: ما از جهاتی بدمان نمی‌آید که این سخنان زده شود چون یقین داریم که پشت این حرف‌های عملی نیست زیرا ما در هشت سال دفاع مقدس قدرت نظامی خود را به دنیا نشان دادیم و در ادامه با اتخاذ یک دکترین نظامی و توانمند کردن به تجهیزات موشکی دیگران را برای حمله به ایران دچار تزلزل کردیم و معادلات را برهم ریختیم.

وی با بیان اینکه در برجام و دوره 30 ماهه مذاکرات در کنار بدعهدی‌ها گشایش‌های بسیاری نیز شدند، تصریح کرد: در حال حاضر از 600 بانکی که با ایران در ارتباط بودند بر اساس آمار بانک مرکزی حدود 270 تا 280 بانک همکاری خود را با ایران آغاز کردند.

وزیر ورزش و جوانان با اشاره به اینکه برجام حتما گشایش‌ها و منافعی برای ما داشته که ترامپ از آن به عنوان یک توافق بد یاد می‌کند، ادامه داد: از نظر منافع آمریکا، برجام بدترین توافق است چون گشایشی برای ما داشته و آمریکا منافع خود را در خطر می‌بینید.

وی با بیان اینکه امروز اروپا و جامعه بین‌الملل منتقد سخنان و موضع گیری‌های امریکا است، خاطرنشان کرد: هرچند یک طرف بدعهدی و گستاخی می‌کند، ما پایبند هستیم اما اگر ادامه برجام میسر نبود، امکان بازگشتن به قبل از برجام در کشور فراهم است.

سلطانی‌فر گفت: وحدت و هماهنگی که در استان وجود دارد با حضور وجود نماینده ولی فقیه، استاندار فرهیخته و باتلاش و نمایندگان توانمند استان که به جای پرداختن به مسائل ریز به دنبال امور حساس هستند، مثال‌زدنی است.

وی تأکید کرد: زیرساخت توسعه استان و آنچه آن را سرعت می‌دهد، همین وحدت و هماهنگی در سطح استان است که باید قدر آن را بدانیم زیرا مهمترین رکن برای توسعه استان به شمار می‌رود.

وزیر ورزش و جوانان اظهار کرد: یک مشاور مطلع خارجی که اقتصاد ایران را مطالعه کرده است نظر داده که ایران پس از برجام و رفع 6 قطعنامه که یک توافق تاریخی بود، ظرفیت اقتصادی لازم را برای ایجاد 1000 میلیارد دلار ارزش افزوده در تولید ناخالصش را دارد.

وی افزود: در کشوری که در طول 20 سال امکان ایجاد 1000 میلیارد دلار با توجه به ظرفیت منابع، برنامه‌ها و رویکردها را دارد می‌تواند 9 میلیون شغل نیز ایجاد کرد.

سلطانی‎فر با اشاره به اینکه در حال حاضر 21 تا 22 میلیون شغل در کشور وجود دارد، تصریح کرد: این نشان می‌دهد که آینده روشن و امیدوارکننده‌ای در انتظار کشور است و دولت در تلاش است تا با رفع مشکلات و توسعه سرمایه گذاری، بتوانیم به این اهداف اقتصادی برسیم.

وی با تأکید بر اینکه جوانان ما در کشور ظرفیت ارزشمند و موتور محرک حرکت اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی هستند، تأکید کرد: ما باید از این فرصت استفاده کنیم، تا هرچه سریعتر مشکلات جوانان را در حوزه‎های مختلف حل کنیم.

 

نظر شما