رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ملایر

۱۷ درصد از قیر مصرفی استان همدان مربوط به شهرستان ملایر است

۱۳۹۵/۱۱/۲۴ - ۱۱:۱۸:۰۶
کد خبر: ۵۱۹۶۳۱
۱۷ درصد از قیر مصرفی استان همدان مربوط به شهرستان ملایر است
مسعود رضایی با بیان اینکه ملایر 17 درصد از قیر مصرفی استان همدان را به خود اختصاص داده است، بیان کرد: از این میزان 37 درصد در بخش مرکزی، 28 درصد در بخش سامن، 27 در بخش جوکار و هشت درصد استفاده شده است

به گزارش خبرگزاری برنا از همدان، رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ملایر اظهار کرد: امسال با تلاش و پیگیری های مسئولان ، سه هزار تن قیر مازاد بر سهمیه این شهرستان برای استفاده مستقیم در آسفالت روستایی اختصاص یافت.

وی اعتبار این میزان قیر اعتباری را 26 میلیارد و 400 میلیون ریال عنوان کرد و افزود: این در حالیست که 43 طرح با 6 هزار تن قیر مصرفی برای این شهرستان برآورد شده بود.

رضایی ادامه داد: از این میزان 31 طرح با برآورد اولیه پنج هزار تن قیر در استان تصویب و از محل اعتبارات قیر رایگان تاکنون سه هزارو 242 تن قیر حواله به ارزش 22 میلیارد و 490 میلیون ریال صادر شده است.

وی بیان کرد: تاکنون برای اجرای 31 طرح حدود 26 هزار تن آسفالت با بیش از 176 هزار مترمربع سطح آسفالت اجرا شده است.

وی گفت: در این راستا شهرستان ملایر برای بهره مندی از این میزان قیر یارانه ای، 27 روستا را برای جذب یک هزارو 300 تن از قیر برنامه ریزی و شناسایی کرده است.

رئیس بنیاد مسکن ملایر افزود: تاکنون حدود 20 قرارداد خرید و قیرپاشی و حل و پخش بین دهیاری ها و شرکت های تولید آسفالت برای استفاده از قیر مصرف مستقیم امضا شده است.

رضایی گفت: با یک هزارو 300 تن قیر مصرفی می توان 26 هزار تن آسفالت به مساحت 170 هزار مترمربع اجرا کرد.

وی با بیان اینکه ملایر 17 درصد از قیر مصرفی استان همدان را به خود اختصاص داده است، بیان کرد: از این میزان 37 درصد در بخش مرکزی، 28 درصد در بخش سامن، 27 در بخش جوکار و هشت درصد استفاده شده است.

رضایی اظهار کرد: با استفاده از قیر اعتباری و هم افزایی توان نهادهای محلی در کنار مشارکت مردم استان همدان، با دریافت حدود 20 هزار تن قیر بیش از 170 طرح با 140 کیلومتر طول عملیات و سطح یک میلیون و 120 هزار مترمربع اجرای آسفالت آنها در سطح استان انجام شده است.

وی افزود: اجرای این اقدامات حاکی از قوانین کارآمد، تعامل مناسب بین بنیاد مسکن و دهیاری ها و حمایت مطلوب دولت تدبیر و امید است.

شهرستان ملایر دارای 208 روستای دارای سکنه است که تاکنون از محل قیر اعتباری 31 طرح در این روستاها اجرا شده است.

این شهرستان با جمعیتی بالغ بر 300 هزار نفر در 75 کیلومتری شهر همدان واقع شده است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز