مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان همدان

بازید ۱۵۰ گردشگر خارجی از ۵۰ کشور دنیا از باغ موزه دفاع مقدس

۱۳۹۵/۱۱/۲۴ - ۱۲:۱۷:۱۵
کد خبر: ۵۱۹۷۱۷
بازید ۱۵۰ گردشگر خارجی از ۵۰ کشور دنیا  از باغ موزه دفاع مقدس
سردار مهدی ظفری گفت: همچنین برای انتقال فرهنگ ایثار و شهادت به اقشار مختلف مردم تفاهم نامه ای با میراث فرهنگی بسته ایم که گردشگران خارجی نیز از این باغ موزه بازدید کنند که در طی دو هفته گذشته 150 گردشگر خارجی از 50 کشور دنیا از این باغ موزه بازدید کرده اند.

به گزارش خبرگزاری برنا از همدان، مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان همدان گفت: باغ موزه دفاع مقدس همدان یک کتاب جاودان و ماندگار برای انتقال فرهنگ و ارزش های دفاع مقدس است  چرا که احداث باغ موزه باید حقیقت و جوهره اصلی دفاع مقدس را  به نسل های آینده انتقال می  دهد.

 

وی با بیان اینکه شهدا، درخشان ترین قطعات تاریخ ایران و بشریت را رقم زده اند افزود: ارزنده ترین کاری که می توان در انتقال ارزش ها و مفاهیم دفاع مقدس انجام داد، احیاء عمل و حرف شهدا در وجود خودمان و بکارگیری آن در زندگی  و همچنین انتقال این ارزش ها به نسل های آینده است.

 

وی ادامه داد:  باغ موزه دفاع مقدس همدان در زمینی به مساحت 65 هزار متر است که کار طراحی و مهندسی  باغ موزه  دفاع مقدس  از سال 76 شروع و در سال 89 به بهره برداری رسید.

 

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس همدان با بیان اینکه 121 فرمانده شهید در استان همدان داریم،  گفت: در محوطه باغ موزه دفاع مقدس تندیس 37  فرمانده شهید انتخاب شده است که در معرض دید بازدیدکنندگان قرار دارد.

 

 

سردار ظفری افزود: امسال تندیس شهید حاج حسین همدانی نیز در کنار تندیس شهید شهبازی در باغ موزه نصب خواهد شد.

 

وی ادامه داد: باغ موزه دارای 6 فاز است که 4 فاز آن به بهره برداری رسیده است و 2 فاز دیگر آن به نام های فاز نگ نابرابر و فاز ساخت پانوراما (شیوه جدید نمایش حجمی دوران جنگ)  که کار طراحی و مقدمات کارشناسی آن توسط کاررشناسان روسیه و چین انجام شده است در آینده به بهره برداری می رسد.

 

وی با اشاره به اینکه در تمام ایام سال بویژه در مناسبت های ملی و مذهبی، شب های قدر، بزرگداشت عملیات های بیت المقدس، مرصاد و ... در باغ موزه برنامه اجرا می شود، گفت:  در شش آب نمای موزیکال باغ موزه شب های پنجشنبه، برگزاری شب های خاطره بیان خاطرات زمان جنگ از زبان رزمندگان، برگزاری زیارت عاشورا از برخی دیگر برنامه های اجرای در این مکان مقدس است.

 

وی گفت: همچنین برای انتقال فرهنگ ایثار و شهادت به اقشار مختلف مردم تفاهم نامه ای با میراث فرهنگی بسته ایم که گردشگران خارجی نیز از این باغ موزه بازدید کنند که در طی دو هفته گذشته 150 گردشگر خارجی از 50 کشور دنیا از این باغ موزه بازدید کرده اند.

 

وی  با بیان اینکه تقریبا هر سال 150 هزار نفر از  این مکان مقدس بازدید می کنند، اظهار داشت: این مکان مقدس حس عجیبی به مخاطب انتقال می کند و در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در بویزه در میان نسل جوان نقش بسزایی دارد.

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس همدان بیان کرد:  به غرفه محصولات فرهنگی در این مکان اشاره کرد و گفت:  در این غرفه جدیدترین آثار  حوزه دفاع مقدس که در کشور  منتشر شده ارائه می شود  که شامل کتابهای دفاع مقدس، سی دی های دفاع مقدس، کتاب های حوزه کودک و نوجوان، و غیره با تخفیف ویژه به بازدیدکنندگان ارائه می شود.

 

سردار ظفری افزود:  همچنین یکی از غرفه  های جدید باغ موزه غرفه شهدای مدافع  حرم است چرا که شهدای مدافع حرم ادامه دهنده شهدای هشت سال دفاع مقدس هستند .

 

وی افزود: در غرفه شهدای مدافع حرم عکس 11 شهید مدافع حرم همدان وجود دارد  و در طی سال نیز قاب عکس ها  شهدای عزیز مدافع حرم به این غرفه اضافه می شود.

 

همچنین غرفه شهدای خلبان شامل شهید خالد حیدری و شهید محمد صالحی اولین شهدای خلبان دفاع مقدس همدان  که شامل لباس های این دوشهید بزرگوار و عکس های آن  عزیزان از دیگر غرفه های این مکان مقدس است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز