کاهش ۱۲ درصدی بارش ها در همدان نسبت به سال گذشته

۱۳۹۵/۱۱/۲۷ - ۱۱:۳۶:۵۰
کد خبر: ۵۲۱۳۵۹
کاهش ۱۲ درصدی بارش ها در همدان نسبت به سال گذشته
نادر پیرتاج گفت: میزان بارش های همدان در سال زراعی امسال (ابتدای مهر تاکنون) به 138 میلیمتر رسیده است که نسبت به سال گذشته 12 درصد کاهش نشان می دهد.

به گزارش خبرگزاری برنا از همدان،  کارشناس اداره کل هواشناسی استان همدان افزود: بیشترین بارش های سال زراعی مربوط به تویسرکان و نهاوند با 247 میلیمتر ثبت شده که تویسرکان با این میزان بارش ها نسبت به سال گذشته 31 درصد کاهش و نسبت به میانگین بلند مدت سه درصد افزایش دارد.

وی اضافه کرد: در نهاوند نیز بارش ها نسبت به سال گذشته 24 درصد کاهش و نسبت به میانگین بلند مدت 14 درصد افزایش داشته است.

پیرتاج ادامه داد: کمترین بارش های سال زراعی امسال نیز مربوط به کبودراهنگ با 120 میلی متر ثبت شده که نسبت به سال گذشته 12 درصد و نسبت به میانگین بلند مدت 20 درصد کاهش داشته است.

وی گفت: آسمان استان همدان در 24 ساعت آینده نیمه ابری، افزایش ابر، در برخی از ساعات ریزش برف و بارش باران و افزایش وزش باد همراه است و این وضعیت به تناوب تا روز جمعه ادامه دارد و بارش ها از بعد از ظهر امروز تا صبح پنجشنبه از شدت بیشتری برخوردار است.

وی اضافه کرد: دمای هوا از روز شنبه با ریزش هوای سرد اروپایی به نیمه شمالی کشور به طور محسوس و بین 6 تا 12 درجه سانتیگراد کاهش می یابد.

پیرتاج گفت: در زمان بارش ها کولاک برف ، مه آلودگی، کاهش دید، لغزندگی و یخ زدگی در محورهای ارتباطی و معابر عمومی پیش بینی می شود و از شنبه تا دوشنبه هفته آینده به علت برودت هوا احتمال یخ زدگی معابر وجود دارد.

وی گفت: کمینه دمای هوای همدان در 24 ساعت گذشته 2 درجه سانتیگراد زیر صفر و بیشینه دمای این شهر پنج درجه سانتیگراد بالای صفر گزارش شده است.

پیرتاج افزود: سردترین نقطه استان در 24 ساعت گذشته مربوط به بهار با پنج درجه سانتیگراد زیر صفر و گرمترین نقطه نهاوند با هشت درجه سانتیگراد بالای صفر گزارش شده است.

وی با بیان اینکه از اواخر امروز چهارشنبه سرعت وزش باد افزایش می یابد گفت: سرعت وزش باد در همدان در 24 ساعت گذشته 40 کیلومتر بر ساعت ثبت شده است.

 

نظر شما