فرماندار شهرستان بهار

سال ۹۵ بهترین و پررونق‌ترین سال صادرات سفال در همدان بود

۱۳۹۵/۱۲/۲۲ - ۰۹:۱۶:۱۶
کد خبر: ۵۳۳۴۸۵
سال ۹۵ بهترین و پررونق‌ترین سال صادرات سفال در همدان بود
محسن مرادی‌پناه گفت: امسال بهترین و پررونق‌ترین سال صادرات سفال در استان همدان بوده است.

به گزارش خبرگزاری برنا از همدان، فرماندار شهرستان بهاردر پنجمین جلسه قرارگاه فرماندهی اقتصاد مقاومتی شهرستان بهار بر اجرای سیاست‌های کلی ابلاغی توسط مقام معظم رهبری تاکید کرد و اظهار داشت: دولت تدبیر و امید با تمام توان در این حوزه وارد شده و بالطبع شهرستان نیز پیگیری‌های ارزشمندی در این حوزه داشته و عملکرد شهرستان به صورت مستند درآمده است.

وی با بیان اینکه اقدامات دستگاه‌های اجرایی مانند دستگاه‌های خدمات‌رسان منفک از برخی کارهای اقتصاد مقاومتی نیست و همه در یک راستاست، تصریح کرد: چارچوب مشخص در استان برای همه شهرستان‌ها تعریف شده تا از اعمال سلیقه جلوگیری شود.

فرماندار شهرستان بهار افزود: برنامه اقتصاد مقاومتی برنامه راهبردی بلندمدت و پویا است که کشور را در برابر تهدیدات ایمن می‌کند، هرچند که تحقق اهداف، همراهی مردم را می‌طلبد.

وی اظهار داشت: مردمی کردن اقتصاد و خصوصی سازی، ارتقای کیفیت فعالیت ها و کاهش هزینه ها، مطرح کردن اقتصاد دانش بنیان و استفاده از استعدادهای برتر و نیروی انسانی به عنوان سرمایه و مهمترین زیرساخت کشور، ارتقای بهره وری برای رسیدن به حداکثر کارایی و اثربخشی، توجه به تولیدات داخلی و امنیت غذایی در راس امور قرار دارد.

وی با بیان اینکه چهار کمیته علم و فناوری، عمران و انرژی، اقتصادی و فرهنگی و گفتمان‌سازی در شهرستان تشکیل شده است، خصوصی‌سازی را از برنامه‌های مهم اقتصاد مقاومتی برشمرد و گفت: در شهرستان بهار 12 پروژه نیمه‌تمام قابل واگذاری به بخش خصوصی وجود دارد که 10 درصد از تعداد پروژه‌های قابل واگذاری استان را شامل می‌شود.

فرماندار شهرستان بهار در ادامه با بیان اینکه امسال بهترین و پررونق‌ترین سال صادرات سفال در استان بوده که در اقتصاد شهرستان می‌تواند بسیار موثر باشد؛ هدف از تشکیل ستاد اقتصاد مقاومتی را احصاء مشکلات و موانع برشمرد و گفت: باید راهکارها و پیشنهادات برای حل مشکلات ارائه شود.

وی در خصوص وضعیت کارگاه‌های سفال داخل شهر لاله‌جین گفت: اداره میراث فرهنگی و اتحادیه سفال باید ماندگاری کارگاه‌های سفال را در داخل شهر لاله‌جین مشخص کنند تا گازکشی به کارگاه‌ها انجام شود.

 

نظر شما