مدیرکل پزشکی قانونی استان همدان:

هزینه مومیایی کردن اجساد ۳ میلیون تومان است

۱۳۹۶/۰۱/۲۳ - ۱۰:۴۸:۲۶
کد خبر: ۵۴۳۴۲۰
هزینه مومیایی کردن اجساد ۳ میلیون تومان است
علی احسان صالح با بیان اینکه هزینه مومیایی کردن اجساد بر اساس آخرین اعلام 3 میلیون تومان در نظر گرفته شده است، گفت: هزینه‌های کمیسیون پزشکی امسال 175 هزار تومان در نظر گرفته شده است.

به گزارش خبرگزاری برنا از همدان، مدیرکل پزشکی قانونی استان همدان با اشاره به اینکه تعرفه‌های خدمات پزشکی قانونی هر ساله توسط  سازمان پزشکی قانونی مشخص می‌شود، اظهار کرد: این تعرفه‌ها به قوه قضاییه و سپس به پزشکی قانونی برای اجرا اعلام می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه این تعرفه‌ها به طور میانگین هر ساله تغییر می‌کند، افزود: افزایش هزینه‌ها منطقی و قانونی بوده و تعرفه‌هایی که لحاظ می‌شود هزینه‌های بالایی نیست.

مدیرکل پزشکی قانونی استان همدان با اشاره به اینکه هزینه‌های کارشناسی و حق کمیسیون برای دولت بار مالی دارد، خاطرنشان کرد: هزینه کارشناسی برای امسال 48 هزار تومان است در حالی که این هزینه برای کارشناس رسمی دادگستری حداقل 400 تا 500 هزار تومان و یا بیشتر است که این هزینه به هیچ عنوان با پول دریافتی پزشکی قانونی قابل مقایسه نیست.

وی با اشاره به اینکه هزینه مومیایی کردن اتباع خارجی برای سال جدید 3 میلیون تومان در نظر گرفته شده است، یادآور شد: مومیایی کردن اجساد بیگانه در کشور و انتقال آن به خارج از کشور فقط با درخواست خانواده متوفی صورت می‌گیرد.

وی با اشاره به اینکه انتقال اجساد بیگانه به خارج از کشور فقط از دو راه ممکن است، اظهار کرد: اول آنکه فرد در یخچال نگهداری و یا جسدش مومیایی شود که راه اول به هیچ عنوان امکان نداشته و پزشکی قانونی از طریق گزینه دوم و مومیایی کردن اجساد عمل می‌کند.

مدیرکل پزشکی قانونی استان همدان با بیان اینکه مومیایی کردن کار مشکل و طاقت‌فرسایی است، خاطرنشان کرد: این روش در کشور معمول نیست و انجام آن یز فقط با دستور قضایی صورت می‌گیرد ضمن آنکه موادی که برای این کار استفاده می‌شود هزینه‌های زیادی را به سازمان پزشکی قانونی تحمیل می‌کند.

وی با اشاره به اینکه شاید تعداد افراد ایرانی که در سال توسط دستگاه قضایی برای مومیایی کردن معرفی می‌شوند به تعداد انگشتان دست هم نمی‌رسد، گفت: هزینه مومیایی کردن در سال گذشته بین 2 تا 2.5 میلیون تومان بود که امسال با اندکی افزایش به 3 میلیون تومان رسیده است.

صالح با اشاره به اینکه هزینه‌های کمیسیون پزشکی امسال 175 هزار تومان در نظر گرفته شده است، افزود: این مبلغ سال گذشته 150 هزار تومان بود که این موضوع نشان از حقوق اندک دریافتی پزشکان دارد و این یکی از مشکلاتی است که با آن در سازمان پزشکی قانونی با آن مواجه هستیم.

وی با تاکید بر اینکه در سازمان پزشکی قانونی موضوع درآمد‌زایی به هیچ عنوان مطرح نیست، یادآور شد: نیروهایی که در این سازمان مشغول به خدمت هستند فقط با علاقه به این شغل مقدس مشغول به خدمت‌رسانی هستند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز