مدیر دامپزشکی شهرستان بهار:

موردی از آنفلوانزای پرندگان در شهرستان بهار گزارش نشده است

۱۳۹۶/۰۴/۰۴ - ۱۲:۴۰:۲۷
کد خبر: ۵۴۳۴۲۱
موردی از آنفلوانزای پرندگان در شهرستان بهار گزارش نشده است
محمود مشهوری گفت: موردی از آنفلوانزای پرندگان در شهرستان بهار گزارش نشده است.

به گزارش خبرگزاری برنا از همدان، مدیر دامپزشکی شهرستان بهاراظهار کرد: بعد از خبر شیوع آنفلوانزای پرندگان در کشور و ورود آن به استان همدان، اداره دامپزشکی شهرستان بهار اقدام به نمونه‌گیری‌های متعددی از پرندگان کرد که نتیجه تمام نمونه‌گیری‌ها منفی بود.

وی با بیان اینکه استفاده از مرغ و تخم مرغی که با تایید دامپزشکی در بازار عرضه شده و بر روی بسته‌بندی‌های آن تاریخ تولید و شناسه درج شده است، مشکلی ندارد، ادامه داد: مردم از خرید تخم مرغ و مرغ بومی استفاده نکنند و پرندگان و مرغ بومی را در حد امکان از محل زندگی خود دور کنند.

مدیر دامپزشکی شهرستان بهار ادامه داد:  آنفلوانزای پرندگان از طریق پرندگان وحشی و مهاجر، تردد و نقل و انتقال پرندگان بومی استان‌های همجوار وارد استان شده است.

وی تصریح کرد: یکی از عوامل خطر شیوع، جابجایی کود مرغی در استان و شهرستان است که با دادستان شهرستان بهار در خصوص جلوگیری از ورود و خروج کود مرغی در شهرستان، رایزنی‌های لازم صورت گرفته است.

مشهوری افزود: کشتارگاه گوشت‌آوران شهرستان بهار تحت کنترل قرار دارد و علاوه بر حضور سه مسوول فنی کشتارگاه، کارشناسان اداره دامپزشکی شهرستان به صورت شبانه‌روزی در محل کشتارگاه حضور دارند.

وی با اشاره به اینکه کشتارگاه شهرستان ضدعفونی شده است، اضافه کرد: ماشین‌های حمل مرغ زنده و سبد حمل مرغ پس از تخلیه با استفاده از مواد ضدعفونی قوی، شست‌وشو می‌شوند.

مدیر دامپزشکی شهرستان بهار گفت: بارگیری ماشین با مجوز حمل بهداشتی ـ قرنطینه‌ای صادره توسط ادارات دامپزشکی و تاییدیه‌ عدم وجود بیماری و صحت مرغ امکانپذیر است؛ مرغ گرم نیز با مجوز اداره دامپزشکی در سطح شهر توزیع می‌شود.

وی از مردم خواست در صورت مشاهده تلفات پرنده و مرغ بومی به اداره دامپزشکی مراجعه کنند تا نمونه‌گیری در اسرع وقت انجام شود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز