مدیرکل نوسازی مدارس استان همدان:

۴۰ درصد مدارس همدان نیازمند بازسازی و نوسازی است

۱۳۹۶/۰۴/۰۳ - ۱۲:۴۲:۴۱
کد خبر: ۵۷۷۶۷۶
۴۰ درصد مدارس همدان نیازمند بازسازی و نوسازی است
مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان همدان گفت: 40 درصد مدارس استان همدان نیازمند بازسازی و نوسازی است.

 به گزارش خبرگزاری برنا ؛ فرزاد تیموری گفت : 40 درصد مدارس استان نیازمند بازسازی و نوسازی است اما این به مفهوم شکست برداشتن و یا پایدار نبودن آنها نیست بلکه فقط ضوابط کلی در آنها رعایت نشده است.

وی ادامه داد: در سطح استان همدان مدرسه کپری و خشت و گلی وجود ندارد و به طور کلی تقریبا 60 درصد مدارس این استان تخریب و بازسازی شده و پایدار هستند.

تیموری به بیان برنامه‌های این اداره‌کل در فصل تابستان پرداخت و تصریح کرد: استانداردسازی سیستم‌های گرمایشی در فصل تابستان نیز همچنان ادامه دارد.

وی با بیان اینکه استانداردسازی سیستم‌های گرمایشی از سال گذشته آغاز شده است، افزود: سیستم گرمایشی در تمامی مدارس که کانکسی نیستند و یا روستاهایی که هنوز شبکه گازرسانی به این روستاها نرسیده است، در فصل تابستان به گازسوز تبدیل می‌شود.

تیموری خاطرنشان کرد: تا کنون به بیش از 98 درصد روستاهای همدان گازرسانی انجام شده و هم‌اکنون کمتر از 12 مورد از مدارس استان همدان کانکسی و یا فاقد شبکه گازرسانی است.

وی با بیان اینکه 40 هزار مترمربع ایزوگام در این فصل بین مدارس در حال توزیع است، افزود: تعمیرات مدارس نیز در این فصل ادامه خواهد داشت.

مدیرکل نوسازی مدارس استان همدان خاطرنشان کرد: بنیاد برکت نیز 16 مدرسه را برای استان درنظر گرفته که در مهرماه تخریب و نوسازی خواهند شد.

وی به پروژه‌های قابل افتتاح این اداره‌کل در هفته دولت اشاره کرد و گفت: اعتبارات سال 95 به اتمام رسیده و در سال 96 نیز هنوز اعتباری جذب نشده است.

مدیرکل نوسازی مدارس استان همدان در پایان یادآور شد: تقریبا 150 میلیارد تومان اعتبار برای پروژه‌های نیمه‌تمام و تعمیر و تجهیز مدارس مورد نیاز است.

 

نظر شما