گول آگهی های دروغین را نخورید!!

۱۳۹۷/۰۸/۲۴ - ۰۸:۵۶:۵۴
کد خبر: ۷۷۶۰۸۷
گول آگهی های دروغین را نخورید!!
رئیس پلیس فتای استان همدان از دام بزرگ یک مجرم برای ارائه بدون نوبت و آسان تسهیلات بانکی در همدان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا از همدان، سرهنگ فیروز سرخوش نهاد با یاد‌آوری اینکه بار‌ها درباره اطمینان از صحت و سقم آگهی‌های منتشر شده در سایت‌ها به شهروندان هشدار دادیم، اظهار داشت: در این شیوه کلاهبرداری، فردی در سایت دیوار آگهی را برای فروش تسهیلات بانکی به مبلغ قابل توجه 50 میلیو‌ن تومان منتشر می‌کند و متقاضی دریافت این تسهیلات هم با مشاهده آگهی با ارایه دهنده تبلیغ در سایت تماس می‌گیرد.

وی افزود: بعد از تماس این متقاضی آن فرد به او اعلام می‌کند که برای دریافت تسهیلات یاد شده افزون بر مشخصات شخصی باید 5 میلیو‌ن تومان هم به صورت نقدی به حسابی که او معرفی می‌کند واریز کند تا امکان ارایه تسهیلات برای او فراهم شود با واریز وجه به حساب فرد یاد شده این مجرم دیگر به تلفن‌های فرد متقاضی جواب نمی‌دهد و او هم به پلیس فتا مراجعه  و شکایتی را طرح می کند تا موضوع را بررسی کنیم. شاکی فردی 27 ساله  و خانه دارد است که به دلیل نیاز مبرم به پول در دام این مجرم افتاده است.

 رئیس پلیس فتای استان همدان گفت: ارایه تسهیلات بانکی شرایط خاصی دارد که با ارایه یک آگهی در سایت‌ها قابل دریافت نیست و مردم باید درباره این نوع کلاهبرداری‌ها که مبالغ کلانی را شامل نمی‌شود هوشیار باشند تا در دام فریبکاران و کلاهبرداران نیفتند. این پرونده همچنان مفتوح است و پلیس با دنبال دستگیر مجرم است. به سایت‌ها درج کننده این نوع آگهی‌ها هم پلیس هشدار لازم را داده است.

سرهنگ سرخوش نهاد تاکید کرد: اکنون در فضای مجازی شرایطی ایجاد شده  که تشخیص آگهی‌های واقعی از غیر‌واقعی به ساد‌گی ممکن نیست و همه شهروندان باید قبل از واریز هر مبلغی به ازای دریافت خدمات از ارایه آن بر اساس کیفیت مورد‌ تقاضا مطئمن شوند و حتما را کالا  روئیت و تحویل  گرفته و سپس با دریافت کامل مشخصات اصلی فروشنده وجه پرداخت کنند.

در ماه‌های اخیر در همدان در یک مورد کلاهبرداری دیگر هم فردی با ارایه آگهی فروش کالا‌های خانگی خارجی(بانه‌ای) با قیمت پایین‌تر از قیمت بازار شهروندی دیگر را به دام انداخته بود که توسط پلیس همدان دستگیر شد. همچنین درموردی دیگر هم  فردی برای فروش فوری خودرو در سایت دیوار آگهی داده بود که این فرد هم دستگیر شده است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز