مدیرکل ورزش و جوانان همدان:

موضوع «جوانان» فرابخشی است

۱۳۹۷/۰۸/۲۷ - ۱۲:۰۹:۱۸
کد خبر: ۷۷۷۲۷۷
موضوع «جوانان» فرابخشی است
رسول منعم گفت: موضوع جوانان فرابخشی است و در کشور ارگانهای بسیاری درگیر مسایل مرتبط با جوانان هستند و این موضوع می‌طلبد که هماهنگی لازم بین آنها به وجود آید.

به گزارش خبرگزاری برنا از همدان، نشست اعضای شورای سیاست گذاری و دبیران سازمان های مردم نهاد جوانان با حضور منعم مدیرکل ورزش و جوانان همدان و همچنین محرم روزبه معاون فرهنگی و امور جوانان اداره کل ورزش و‌جوانان استان برگزار شد.

مدیرکل ورزش و جوانان همدان در این نشست گفت: 92 سازمان مردم نهاد  جوانان در همدان فعال هستند و ما تلاش می کنیم با توانمند سازی سمن ها علاوه بر توسعه کیفی به لحاظ کمی نیز این تعداد را افزایش دهیم.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه زمینه جدی مشارکت جوانان در استان را فراهم خواهیم کرد، افزود: در همین راستا خانه جوانان و سمن سرا در مرکز استان و برخی شهرستان های استان ایجاد شده است.

رسول منعم در مورد جایگاه سمن ها در کشور گفت: با تلاش وزیر ورزش و جوانان موضوع شناسه و ایجاد هویت برای سمن ها شکل گرفته که قطعا با این کار تعامل عمیق تری بین مسئولان اجرایی و سمن ها فراهم می شود.

وی از جوانان و سمن ها به عنوان موتور متحرک کشور نام برد و تصریح کرد: موضوع جوانان فرابخشی است و در کشور ارگانهای بسیاری درگیر مسایل مرتبط با جوانان هستند و این موضوع می‌طلبد که هماهنگی لازم بین آنها به وجود آید.

منعم در ادامه تاکید کرد: تنها اداره کل ورزش و جوانان متولی امور جوانان نیست، بلکه 22 دستگاه دیگر متولی مسائل جوانان هستند و تمام آن 22 دستگاه باید در این زمینه فعالیت کنند و نقش اداره کل ورزش و جوانان یک نقش هماهنگ کننده است.

وی اوقات فراغت و ازدواج جوانان را یکی از دغدغه های مهم کشور دانست و اذعان نمود: در همین راستا سند جامع ازدواج و اوقات فراغت جوانان استان همدان تهیه شده و قرار است در ستاد ساماندهی امور جوانان به تصویب اعضا برسد.

مدیرکل ورزش و جوانان استان با اشاره به موضوع مهم اطلاع رسانی در فعالیت ها و برنامه های سازمان های مردم نهاد گفت: نحوه اطلاع رسانی در جامعه نقش مهمی در ایجاد حس امید و نشاط بین قشرهای مختلف مردم دارد و باید سازمان های مردم نهاد به این موضوع توجه ویژه ای داشته باشند.

وی در ادامه با اشاره به تسهیلات در نظر گرفته شده برای سمن ها افزود: با توجه به محدودیت های موجود در حال تلاش برای اعطای تسهیلات به سازمان های مردم نهاد کارآفرین هستیم.

منعم افزود: بخشی از اعتبارات وزرات‌خانه به معاونت جوانان تعلق می‌گیرد که بخش عمده آن در صندوق کارآفرینی امید صرف می‌شود و با مسئولان صندوق کارآفرینی امید صحبت کردیم که به انجمن‌ها وام کارآفرینی تا سقف یکصد میلیونی تعلق گیرد. قرار است طبق تفاهم‌نامه‌ای که منعقد شده، اعتبار 40 میلیارد تومانی وام کارآفرینی محقق شود.

 

 

 

نظر شما