رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و مالی شورای شهر همدان:

سهم شهرداری از ارزش افزوده باید شفاف شود

۱۳۹۷/۰۸/۲۸ - ۱۱:۴۹:۲۹
کد خبر: ۷۷۷۶۸۱
سهم شهرداری از ارزش افزوده باید شفاف شود
اکبر کاووسی‌امید با بیان اینکه باید براساس قوانین با تخصیص بهینه منابع به توسعه شهری کمک شود، تصریح کرد: سهم شهرداری از ارزش افزوده باید شفاف شود.

به گزارش خبرگزاری برنا از همدان،‌ رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و مالی شورای شهر همدان صبح امروز در کمیسیون برنامه، بودجه و مالی شورا با محوریت بررسی تفریغ بودجه شش‌دوازدهم شهرداری اظهار کرد: کیفیت حقوقی و مزایای پرسنل شهرداری بر مبنای میزان تلاش و خروجی عملکرد آنان باشد.

وی با بیان اینکه ارتقای بهره‌وری در شهرداری با مدیریت بهینه منابع انسانی و مالی مدنظر باشد، افزود: شهرداری باید همه همت خود را  برای تحقق درآمد شهرداری به کار بگیرد.

رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و مالی شورای شهر همدان گفت:  همچنین باید پیش‌بینی‌های علمی برای کدهای درآمدی و هزینه‌ای به منظور صرفه‌جویی در هزینه‌ها و تسهیل درآمدها، ضرورت دارد.

وی حرکت مدیریت شهری را در راستای مسیر بودجه‌ریزی عملیاتی و بر مبنای صفر عنوان کرد و یادآور شد: اگر یک ساز و کار قوی برای برنامه‌ریزی و بودجه‌نویسی کارشناسی وجود نداشته باشد تا منابع را براساس اولویت‌های استراتژیک توسعه شهر تخصیص دهد، احتمال هرگونه خطا وجود دارد.

کاووسی‌امید با بیان اینکه باید براساس قوانین با تخصیص بهینه منابع به توسعه شهری کمک شود، تصریح کرد: سهم شهرداری از ارزش افزوده باید شفاف شود.

وی ادامه داد: شکل‌‌گیری خزانه‌داری کل در شهرداری به منظور اعمال مدیریت یکپارچه و عدالت‌محوری ضروری است.

رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و مالی شورای شهر همدان با بیان اینکه شهرداری‌ها تا پایان سال ۹۶ ملزم به تشکیل خزانه‌داری بودند که تاکنون به مرحله اجرا نرسیده است، خاطرنشان کرد: این واحد باید ظرف دو ماه آینده در شهرداری همدان شکل بگیرد.

کاووسی‌امید افزود: یکی از مهم‌ترین ایجاد خزانه‌داری در شهرداری‌ها، اعمال ساز و کار برای مدیریت صحیح منابع مالی، نظارت و کنترل عملیات تخصیص اعتبارات در شهرداری است.

وی الکترونیکی کردن امور مدیریت شهری را مهم و لازم خواند و گفت: به طور قطع فراهم کردن زیرساخت‌های لازم برای ایجاد یک شهر هوشمند و شهرداری الکترونیک در سال 1399 و 1400 با هدف چالاک کردن بدنه شهرداری از مؤلفه‌های اثرگذار بوده که باید زیرساخت‌های اساسی طراحی شود.

رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و مالی شورای شهر همدان در پایان خاطرنشان کرد: باید تا چند ماه آینده الکترونیکی‌شدن پرونده‌های شهرداری و آرشیو الکترونیک به منظور جلوگیری از رانت و فساد به عنوان زیرساخت اساسی در سطح شهر برای رسیدن به شهر هوشمند اتفاق بیافتد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز