کشف شی ۳ هزار هزار ساله در همدان

۱۳۹۷/۰۹/۰۷ - ۱۲:۲۲:۱۰
کد خبر: ۷۸۱۳۱۴
کشف شی ۳ هزار هزار ساله در همدان
سرهنگ حاجی عزیزی از کشف شی ۳ هزار هزار ساله در همدان خبر داد و گفت: ۱۰ نفر در رابطه با جرائم میراث فرهنگی در قهاوند، فامنین و همدان دستگیر شدند.

به گزارش خبرگزاری برنا از همدان، فرمانده یگان حفاظت استان همدان پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: 10 نفر در رابطه با جرایم میراث فرهنگی در قهاوند، فامنین و همدان توسط یگان حفاظت میراث فرهنگی استان همدان دستگیر شدند.

وی با اشاره به اینکه دو هفته گذشته در 2 عملیات مشابه در   فامنین و بخش قهاوند 8 نفر حین حفاری  غیرمجاز در تپه‌های تاریخی این شهرستان دستگیر شدند، افزود: اخبار ی مبنی بر حفاری غیرمجاز به عوامل یگان مستقر در پایگاه های تابعه واصل شد.

عزیزی گفت: یگان حفاظت میراث فرهنگی پس از بررسی و تحقیق و تأیید خبر، با تشکیل تیم عملیاتی به همراه عوامل نیروی انتظامی به محل اعزام و 6 نفر را در حین حفاری غیرمجاز در فامنین  و 2 نفر در قهاوند دستگیر کردند. 

فرمانده یگان حفاظت استان همدان بیان کرد: در پی تعامل و همکاری با پلیس آگاهی درعملیاتی دیگر و در  بازرسی منزلی در همدان چهار قلم اشیا تاریخی ارزشمند از جمله یک شئ مربوط به هزاره اول پیش از میلاد کشف شد و 2 نفر در این رابطه دستگیر شدند. 

عزیزی ابراز کرد: متهمان همگی پس از تشکیل پرونده  تحویل مراجع قضایی شدند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز