نایب رئیس شورای شهر:

کلان شهری همدان در حد حرف است

۱۳۹۷/۰۹/۱۲ - ۱۰:۱۰:۳۷
کد خبر: ۷۸۳۰۸۳
کلان شهری همدان در حد حرف است
حمید بادامی نجات گفت: کلانشهر یک نوع تعریف دارد که جمعیت شهر باید بالای یک میلیون نفر باشد که این اصلاح درباره همدان فقط در لفظ مطرح شده و تعریف وزارت کشور نیست.

به گزارش خبرگزاری برنا از همدان، نایب رئیس شورای شهر گفت: نشست فصلی مشورتی روسای شوراهای کلان شهری تعهدی ایجاد کرده که در هر فصل در یکی از استان ها برگزار شود.

حمید بادامی نجات بیان کرد: این نشست ها وحدت رویه ایجاد می کند و برگزاری این نشست ها و انتقال تجربیات یک سری مشکلات را برطرف می کند.

وی تصریح کرد: نشست همدان جز بهترین نشست های سطح کشور بوده که به بهترین شکل اتفاق افتاد و به دلیل پوشش رسانه ای خوب، در سطح کشور بازتاب خوبی داشت.

نایب رئیس شورا بیان کرد: چند قانون مانند ارزش افزوده که مربوط به بخشی از درآمدهای پایدار شهرداری ها است، در مجلس کاهش یافته بود که در جلسه امروز مجلس و با پیگیری های نمایندگان حاضر در همایش، این قانون برداشته و بخشی از مالیات برارزش افزوده به حساب شهرداری ها واریز می شود. 

وی در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر کلانشهر شدن همدان گفت: کلانشهر یک نوع تعریف دارد که جمعیت شهر باید بالای یک میلیون نفر باشد که این اصلاح درباره همدان فقط در لفظ مطرح شده و تعریف وزارت کشور نیست.

وی بیان کرد: همدان دارای ۵۳۰ هزار نفر جمعیت است که قرار بود ۴ روستای بزرگ به همدان بپیوندد که تصمیمی مبنی بر الحاق این روستاها به شهر گرفته نشده است.

بادامی نجات تاکید کرد: تدوین نظام بودجه بندی شهرداری به حذف حاشیه نشینی تاکید دارد.

 

 

 

 

 

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز