رئیس شورای زکات کشور :

کسانی که می‌گویند گندم از خارج کشور وارد شود مزدور هستند

۱۳۹۷/۰۹/۱۴ - ۰۸:۳۰:۴۸
کد خبر: ۷۸۳۹۷۵
کسانی که می‌گویند گندم از خارج کشور وارد شود مزدور هستند
تقوی با تأکید بر اینکه اگر در استان همدان بیش از 800 هزار تن گندم تولید شده،جمعیتی عظیمی پشت این تولید بوده و دانشی عظیم پشتوانه این محصول استراتژیک بوده است، تأکید کرد: کسانی که می‌گویند گندم از خارج از کشور وارد کنیم ناآگاه و یا مزدور هستند.

به گزارش خبرگزاری برنا از همدان، آیت‌الله سید رضا تقوی در گردهمایی اعضای شورای زکات استان همدان با اشاره به اینکه تلاش در این مسیر تلاشی مقدس و عبادت است، اظهار داشت: اگر قصد و نیت اجرای حکم الهی یا فراهم کردن زمینه و مقدمات جمع‌آوری و پرداخت زکات است همه این لحظات حضور در جلسه عبادت محسوب شده و این جلسه الهی است.

وی با بیان اینکه در این جلسه اقدامات انجام شده در راستای جمع‌آوری و پرداخت زکات بیان شد، افزود: برای به دست آمدن این نتیجه مطلوب کمیته امداد، سازمان جهاد کشاورزی، مبلغان، ائمه جمعه، مدیران، فرمانداران، بخشداران و حتی دهداران همه تلاش کرده و در رشد زکات و شورونشاط این حوزه سهیم و شریک هستید.

تقوی با تأکید بر اینکه در زندگی برای انسان‌ها فرصت‌هایی پیش می‌آید که مؤمن واقعی زیرک و شکار کننده فرصت‌های است، گفت: فرصت دیر به دست میاید ولی زود از دست می‌رود و ویژگی انسان مؤمن این است که از فرصت به‌دست‌آمده بهترین استفاده را بکند.

رئیس شورای زکات کشور با اشاره به اینکه دورانی را تجربه کردیم که برای روحانیت هیچ ارزشی قائل نبودند و طلاب حتی از جلوی دانشگاه‌ها نمی‌توانستند عبور کنند چه رسد به تدریس در دانشگاه و هیچ کجا برای ما راهی نبود، بیان کرد: اما از برکت انقلاب و خون گرم شهیدان این بسترها فراهم‌شده و باید قدر بدانیم.

تقوی با بیان اینکه فرصت‌ها را تقسیم‌بندی کنیم تا بدانیم در کجا هستیم، عنوان کرد: در وهله اول باید فرصت شناس باشیم دوم بهره‌برداری از فرصت را مدنظر قرار دهیم و بایستی برای دیگران فرصت ایجاد کنیم.

وی تصریح کرد: امروز نه‌تنها از فرصت‌ها استفاده نکرده و برای دیگران نیز فرصت ایجاد نمی‌کنیم بلکه فرصت سوزی نیز می‌کنیم و این فرصت سوزی‌ها فاجعه است.

نماینده مقام معظم رهبری در وزارت جهاد کشاورزی با اشاره به اینکه اگر از فرصت‌ها استفاده نکنیم، نمی‌توانیم برای مردم قدمی برداریم، تأکید کرد: این مردم عهد نکردند که همیشه پای گفتار و خواسته‌های ما بایستند بلکه راهشان را عوض کرده و از ما دل می‌کنند و به جایی می‌روند که بتوانند آنجا زندگی خود را اداره کنند.

تقوی با تأکید بر اینکه حاکمیت اسلامی و عوامل درون حاکمیت باید به مسئله ساماندهی زندگی مردم توجه کنند و تلاش مدیران نیز در همین راستا است، ابراز کرد: اما مشکلات زیاد است و باید با دست در دست هم قرار دادن مشکلات مردم را به حداقل برسانیم.

وی با اشاره به اینکه اگر در یک جایی موفقیتی حاصل نشود عدم موفقیت‌ها را به پای نظام می‌گذارند، اعلام کرد: نگذاریم نظام لطمه بخورد و مردم ناامید شوند دست در دست هم مشکلات مردم را رفع کنیم.

رئیس شورای زکات کشور با بیان اینکه زکات در جهت رفع محرومیت محرومان و کمک به مستضعفان جامعه است، مطرح کرد: بایستی با زکات، رونق تولید، اقتصاد و غیره مشکلات معیشتی مردم را رفع کنیم.

تقوی با تأکید بر اینکه اگر در استان همدان بیش از 800 هزار تن گندم تولید شده،جمعیتی عظیمی پشت این تولید بوده و دانشی عظیم پشتوانه این محصول استراتژیک بوده است، تأکید کرد: کسانی که می‌گویند گندم از خارج از کشور وارد کنیم ناآگاه و یا مزدور هستند.

وی با اشاره به اینکه در محصولات اساسی نباید نیازمند آمریکا و غربی و امثال این جهان خواران باشیم، اظهار داشت: معیشت مردم مسئله بسیار مهمی است.

نماینده مقام معظم رهبری در وزارت جهاد کشاورزی با بیان اینکه انقلاب به ما فرصتی داد که زکات این احکام الهی را دنبال و در جامعه پیاده کنیم، افزود: ائمه جماعت فرصت اقامه نماز و زکات را دارند که بایستی از این فرصت‌ها برای تقویت ارزش‌های دینی و احکام الهی استفاده شود.

تقوی با تأکید بر اینکه اعتقاد بنده بر این است که بخش کشاورزی باید تقویت شود چرا که یکی از ارکان اقتصاد مقاومتی کشاورزی است، بیان کرد: از 9 قلم از اقلام واجبات زکوی 7 قلم در حوزه کشاورزی است و زکات نمی‌تواند بدون کشاورزی مفهوم و معنایی داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه برای زکات زمینه عریض و طویلی ایجاد نشده است، عنوان کرد: از امکانات موجود در داخل نظام نظیر کمیته امداد که زیر نظر مقام معظم رهبری است برای جمع‌آوری و پرداخت زکات استفاده شده است.

رئیس شورای زکات کشور با بیان اینکه پیاده‌روی اربعین حسینی حتی یک ریال بودجه دولتی نداشت اما از امکانات و خدمات دولتی از نظر امنیتی و غیره برخوردار بود، اعلام کرد: در استان همدان بیش از 300 میلیون تومان وجه نقد و 23 تن آرد برای تهیه نان برای زائران کمک کردند و همدان همواره در دوران دفاع مقدس نیز در پشتیبانی از جبهه نقش بسیار مهمی داشته و در آمارها پیش‌قدم بود.

تقوی در مورد زکات با اشاره به اینکه کسانی که در حوزه زکات فعالیت می‌کنند در تلاش‌اند که حکم الهی را پیاده کنند، گفت: پرداخت‌کنندگان و جمع آوران زکات در جهت رفع مشکلات محرومان قدم برمی‌دارند.

وی با بیان اینکه دلسوزی برای محرومان، شعار اسلامی است و ما در زکات این دلسوزی را به نمایش می‌گذاریم، مطرح کرد: با تبلیغ زکات این حکم الهی دین هم تبلیغ و ترویج می‌شود.

نماینده مقام معظم رهبری در وزارت جهاد کشاورزی با تأکید بر اینکه پرداخت و جمع‌آوری زکات ولایت را تقویت می‌کنیم، تصریح کرد: جمع‌آوری و پرداخت زکات از وظایف ولی‌فقیه است و همه ما سربازان ولی‌فقیه هستیم.

تقوی با اشاره به اینکه ما هر چه که داریم از برکت ولایت است، تأکید کرد: متأسفانه امروز بیش‌ترین هجمه نیز بر ولایت و ولی‌فقیه وارد می‌شود.

وی با بیان اینکه در حال حاضر در سطح کشور حدود 16 هزار گروه جهادی و مردمی فعال هستند، بیان کرد: اگر این گروه‌ها در کنار یکدیگر قرار گیرند موج عظیمی از کمک‌های مردمی در کشور راه می‌افتد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز