مهلت ۱۰ روزه استاندار همدان به دستگاههای اجرایی برای جذب اعتبارات اسناد خزانه

۱۳۹۷/۰۹/۲۲ - ۰۹:۰۴:۲۶
کد خبر: ۷۸۷۲۵۸
مهلت ۱۰ روزه استاندار همدان به دستگاههای اجرایی برای جذب اعتبارات اسناد خزانه
شاهرخی گفت: برای جذب اعتبارات اسناد خزانه مهلت 10 روزه داده می‌شود، اجازه نمی‌دهم از این اسناد ریالی جذب نشده بازگردد.

به گزارش خبرگزاری برنا از همدان، استاندار همدان در کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری استان همدان با بیان اینکه با ایجاد جنگ اقتصادی در داخل کشور توسط دشمن باید ما به عنوان مسوولان به سراغ سرمایه‌گذاران بخش خصوصی برویم، اظهار کرد: این ما مسوولان هستیم که باید برای جذب سرمایه‌گذاران ورود کرده و برای آنها فرش قرمز پهن کنیم.

وی با اظهار خرسندی از اینکه استان همدان در جذب تسهیلات اشتغال روستایی در کشور همچنان پیشتاز است، افزود: در مجموع استان همدان با 96 طرح مصوب شده توانسته بیش از 174 میلیارد تومان تسهیلات اشتغال را در بانک‌ها پرداخت کند.

استاندار همدان با بیان اینکه تاکنون در استان 4 هزار و 33 شغل ایجاد شده است، ادامه داد: نباید به وضعیت موجود قانع باشیم بلکه باید خود را برای کارها و طرح‌های بزرگ آماده کنیم.

وی با اشاره به اینکه فرمانداران امروز توانمند پای کار هستند، گفت: توسعه متوازن استان وظیفه همه دستگاه‌هاست و باید براساس ظرفیت‌های موجود شهرستان‌ها دیده شوند.

شاهرخی خاطرنشان کرد: باید هرچه سریع‌تر باقیمانده تسهیلات اشتغال جذب شود و با جذب مرحله دوم تسهیلات اشتغال مشاغل روستایی از اعتبارات استان‌های دیگر که نتوانسته‌اند آن را جذب کنند بهره ببریم.

وی خطاب به مدیران دستگاه‌ها با تاکید بر اینکه این گونه جلسات باید خروجی مشخصی داشته باشد، تصریح کرد: دستگاه‌ها باید در این کارگروه‌ها با آمادگی و همفکری کامل کمک حال ما باشند.

شاهرخی با بیان اینکه کمیت طرح‌ها نباید ما را از کیفیت طرح‌ها غافل کند، یادآور شد: باید اعتبارات برای شغلی هزینه شود که علاوه بر پایداری دارای ارزش اقتصادی نیز باشد.

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اینکه قبل از اینکه استاندار شوم در سمت معاون سیاسی سند اشتغال استان را دیده‌ام، اضافه کرد: من اعتقاد به کار برنامه‌ای دارم، استانداری نیستم تیمی را مدیریت کنم که روش روزمرگی در پیش بگیرد.

شاهرخی با تاکید بر اینکه تا پایان سال باید بدانیم چقدر اشتغال می‌تواند ما را به برنامه ششم توسعه نزدیک کند و به هدف برساند، بیان کرد: باید هر دستگاه براساس منابع و ظرفیت در مدت زمان مشخصی عملکرد داشته باشد.

استاندار همدان در خصوص جذب اعتبارات اسناد خزانه نیز اظهار کرد: مهلت 10 روزه به دستگاه‌ها داده می‌شود تا در این زمان عقب‌افتادگی‌ها را جبران کنند چراکه اجازه نمی‌دهم از این اسناد ریالی جذب نشده بازگردد.

وی علاوه بر اینکه از اداره اقتصاد و دارایی خواست دفتر جذب سرمایه‌گذاری را در این دستگاه فعال کند، تاکید کرد: باید پنجره واحد سرمایه‌گذاری به صورت عملی و جدی کار کند، تا جلسه دیگر باید سند استانی و برش شهرستانی در ایجاد اشتغال استان مشخص شود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز