مشاوره خانواده

دختران در دوستی با جنس مخالف گول وعده‌های دروغین ازدواج را نخورند

۱۳۹۷/۰۹/۲۵ - ۱۰:۲۵:۵۸
کد خبر: ۷۸۸۳۶۷
دختران در دوستی با جنس مخالف گول وعده‌های دروغین ازدواج را نخورند
آزادپور با بیان اینکه بسیاری از پسران به بهانه ازدواج درخواست دوستی می‌دهند و فقط قصد سوءاستفاده دارند، تصریح کرد: دختران به علت احساس و عواطفی که دارند معمولا مغلوب وعده‌های دروغینی می‌شوند که هیچ‌وقت به واقعیت تبدیل نخواهد شد.

به گزارش خبرگزاری برنا از همدان، مشاور خانواده در خصوص ازدواج و انتخاب دختران گفت: ارتباط دختر و پسر قبل از ازدواج فقط با آگاهی خانواده‌ها ممکن است و می‌تواند رابطه سالمی را در راستای شناخت و آگاهی هر دو طرف به وجود بیاورد.

آرام آزادپور اظهار کرد: بهتر است علنی شدن رابطه‌ها در روزهای اول آشنایی باشد در غیر این صورت حداقل یک ماه بعد از آشنایی و کسب شناخت مقدماتی از همدیگر موضوع را به خانواده‌ها اطلاع داده و بقیه شناخت باید به دوران رسمی و نامزدی واگذار شود.

وی با بیان اینکه بسیاری از پسران به بهانه ازدواج درخواست دوستی می‌دهند و فقط قصد سوءاستفاده دارند، تصریح کرد: دختران به علت احساس و عواطفی که دارند معمولا مغلوب وعده‌های دروغینی می‌شوند که هیچ‌وقت به واقعیت تبدیل نخواهد شد.

آزادپور بیان کرد: دختران می‌توانند برای اطمینان از حرف‌های طرف مقابل از او درخواست کنند که خانواده‌اش را در جریان بگذارند و خود نیز به یکی از اعضای خانواده و یا مشاور و کسی که به او اطمینان دارد، اطلاع دهد و یا با او در این باره مشورت کند.

این روانشناس با اشاره به شناخت مردان در دوران آشنایی عنوان کرد: به مردانی که به جای شناخت منطقی به سراغ جنبه‌های احساسی رابطه می‌روند، عفت را زیر پا می‌گذارند و درخواست‌های نامشروع دارند، مردی که به شما می‌گوید درگیر یک رابطه اجباری شده و خانواده‌اش دختر دیگری را برای او درنظر گرفتند و او مایل است که از او فرار کند و شما را به همسری برگزیند و هر روز یک بهانه برای علنی کردن رابطه دارد از جمله سربازیم تمام شود، درسم تمام شود، شغلی پیدا کنم و یا پس‌انداز داشته باشم، اعتماد نکنید.

آزاد پور خاطرنشان کرد: ازدواج‌هایی که با رابطه نامشروع دختر و پسر شروع می‌شود، دوامی ندارد و یا ممکن است که در اوایل ازدواج، زندگی خوبی داشته باشند اما با گذشت زمان مشکلاتی چون بی‌اعتمادی، بددلی و بی‌اعتنایی می‌تواند ریشه زندگی پر از عشق آنها را خشک کند.

وی اضافه کرد: در این روابط نافرجام و ازدواج‌های تلخ بسیاری از دختران به علت فشار روحی دچار افسردگی می‌شوند و گاهی دست به اقداماتی چون فرار از خانه و یا خودکشی می‌زنند که دیگر قابل جبران نیست.

این کارشناس خانوداه در پایان تأکید کرد: رابطه آشنایی قبل از ازدواج باید با اطلاع والدین به ویژه خانوداه دختران باشد و شناختی منطقی صورت گیرد و دختران باید از ابراز عواطف و احساسات در این دوره خودداری کنند چرا که شناخت منطقی را به یک شناخت عاطفی و احساسی تبدیل می‌کند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز