پس از ۲۲ سال روستای خالی از سکنه «بوستاندر» احیا می شود

۱۳۹۷/۰۹/۲۶ - ۱۱:۱۹:۰۶
کد خبر: ۷۸۸۶۹۸
پس از ۲۲ سال روستای خالی از سکنه «بوستاندر» احیا می شود
حبیب مومیوندگفت: روستای خالی از سکنه «بوستاندر» این شهرستان پس از 22 سال مجدد احیا می شود.

به گزارش خبرگزاری برنا از همدان، فرماندار تویسرکان افزود: بوستاندر از روستاهای بخش قلقرود تویسرکان از سال 75 تاکنون خالی از سکنه شده است.

وی اضافه کرد: در نشستی که امروز با دیگر مسئولان شهرستان برگزار کردیم، مقرر شد این روستا احیا شود و در این زمینه حدود 30 خانوار برای بازگشت به این روستا اعلام آمادگی کردند.

فرماندار تویسرکان ادامه داد: با حضور مدیران خدمات رسان تدابیری برای ایجاد و احداث زیر ساخت های نظیر آب، برق، گاز و تلفن در این روستا اتخاذ شد تا مقدمات بازگشت اهالی ساکن در دیگر نقاط به روستای «بُستاندر» فراهم شود.

مومیوند بیان کرد: تخصیص اعتبار برای آسفالت جاده خروجی از داخل این روستا به سمت ایستگاه قطار و اتصال «دارانی سفلی» به «بوستاندر» انگیزه ای برای رغبت اهالی به این روستا شده است.

وی گفت: مقرر شده که اهالی روستا ابتدا اقدام به ساخت مسکن کرده و هنگام رسیدن بنا به مرحله شناژ و فنداسیون، دستگاه های خدمات رسان مشغول به کار و ارائه خدمات زیر ساختی شوند.

فرماندار تویسرکان اظهار داشت: تسهیلات مسکن روستایی 250 میلیون ریالی با کارمزد پنج درصد با سه سال دوره مشارکت و 12 سال بازپرداخت به افرادی متقاضی سکونت در این روستا پرداخت می شود.

مومیوند اظهار داشت: با توجه به اینکه تهیه ضامن برای دریافت تسهیلات بانکی سخت و دشوار است بنابراین ضمانت زنجیره ای برای دریافت تسهیلات مسکن روستایی پیش بینی شده است.

 

نظر شما