تولید ۲ هزار و ۲۰۰ تن ماهی قزل‌آلا و ۲۰۰ تن ماهیان گرم آبی در نهاوند

۱۳۹۷/۰۹/۲۸ - ۱۳:۴۸:۱۱
کد خبر: ۷۸۹۵۵۳
تولید ۲ هزار و ۲۰۰ تن ماهی قزل‌آلا و ۲۰۰ تن ماهیان گرم آبی در نهاوند
خردمند گفت: در حال حاضر شهرستان نهاوند تولید 2 هزار و 200 تن ماهی قزل‌آلا و 200 تن ماهیان گرم آبی را به خود اختصاص داده است.

به گزارش خبرگزاری برنا از همدان، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان نهاوند با بیان اینکه نخستین مرکز ملی و استراتژیک اصلاح نژاد ماهی قزل‌آلا در نهاوند فعال است اظهار کرد: بیش از 60 واحد پرورش ماهیان سردآبی از نوع قزل‌آلا در این شهرستان مشغول به کار هستند.

وی با اشاره به اینکه نهاوند قطب مهم شیلات استان همدان است، افزود: این مراکز پرورش ماهی پس از یکسال با مساعدت دولت دوباره به چرخه تولید بازگشته است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان نهاوند با بیان اینکه این مرکز مجوز تولید 200 میلیون تخم و 200 تن ماهی را داراست که می‌تواند به تمام نقاط کشور بچه‌ماهی صادر کند، ادامه داد: در شهرستان نهاوند سالانه 300  میلیون قطعه بچه ماهی چشم زده و حد واسط تولید می‌شود.

وی گفت: در حال حاضر شهرستان نهاوند تولید 2 هزار و 200 تن ماهی قزل‌آلا و 200 تن ماهیان گرم آبی را به خود اختصاص داده است.

خردمند با اشاره به اینکه مرکز اصلاح نژاد ماهی قزل‌‌دانش نخستین مرکز اصلاح‌نژاد ماهی‌قزل‌آلا در غرب کشور است خاطرنشان کرد: متاسفانه در سال‌های 93 و 94 تلفات و خسارات زیادی به واحدهای پرورش ماهی شهرستان نهاوند به دلیل بیماری VHS وارد شده است.

وی در خصوص میزان خسارت وارده به مراکز پرورش ماهی شهرستان نهاوند تصریح کرد: خسارت وارده بیش از 10 میلیارد تومان بوده که منبع شیوع این بیماری از طریق آلودگی آب از قسمت سرچشمه سراب گاماسیاب تشخیص داده شده است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز