رئیس اتحادیه میوه و تره بار همدان:

مردم فریب قیمت ارزان هندوانه را نخورند/ باغداران از ورود سیب به بازار ممانعت می‌کنند

۱۳۹۷/۰۹/۲۸ - ۱۰:۱۸:۱۳
کد خبر: ۷۸۹۶۳۶
مردم فریب قیمت ارزان هندوانه را نخورند/  باغداران از ورود سیب به بازار ممانعت می‌کنند
علیرضا شمس گفت: در گرانی سیب نه دست دلالان در میان است و نه واسطه‌گران سودجو، بلکه علت این گرانی مربوط به باغدارانی است که سیب‌ها را در سردخانه نگهداری کرده و از ورود آن به بازار ممانعت می‌کنند.

به گزارش خبرگزاری برنا از همدان، رئیس اتحادیه میوه و تره بار همدان اظهار داشت: خوشبختانه آرامش خوبی در بازار میوه و تره بار همدان حاکم است و قیمت انواع میوه نیز تعدیل یافته است.

وی تصریح کرد: قیمت‌ها نسبت به چند هفته گذشته کاهش یافته، اما قیمت سیب درختی همچنان بالاست و یکی از بهترین راهکارهای مقابله با گرانی این نوع میوه نرخ‌گذاری دولت است.

رئیس اتحادیه میوه و تره‌بار همدان گفت: در گرانی سیب نه دست دلالان در میان است و نه واسطه‌گران سودجو، بلکه علت این گرانی مربوط به باغدارانی است که سیب‌ها را در سردخانه نگهداری کرده و از ورود آن به بازار ممانعت می‌کنند.

شمس به قیمت انواع میوه در بازار خرده فروشی همدان اشاره کرد و افزود: امروز قیمت هرکیلوگرم گوجه‌فرنگی درجه یک 4 هزار تومان تا نهایت 4 هزار و 500 تومان بوده و هرکیلو بادمجان نیز از 4 هزار و 500 تومان الی 5 هزار تومان به فروش می‌رسد.

وی تصریح کرد: همچنین قیمت هر کیلو خیار درجه یک 4 هزار تا 5 هزار تومان، خرمالو 9 هزار تومان، پرتقال 2 هزار و 500 تومان الی 4 هزار تومان، انار 5 هزار تومان تا 10 هزار تومان و نارنگی نیز از 4 هزار تومان الی 6 هزار تومان گزارش شده است.

رئیس اتحادیه میوه و تره بار همدان با بیان اینکه قیمت هرکیلو گرم هندوانه درجه یک نیز بین 2 تا 4 هزار تومان تعیین شده است، از وجود هندوانه های نامرغوب و ارزان قیمت در بازار خبر داد و گفت: مردم فریب قیمت ارز ان هندوانه را نخورند.

شمس با بیان اینکه قیمت هرکیلو گرم سیب درختی در بازار از 6 هزار تا 10 هزار تومان متغیر است، ابراز کرد: این قیمت یک قیمت گران و غیر منطقی است که دولت باید فکری به حال کند.

وی به فرارسیدن شب یلدا اشاره کرد و گفت: برای این شب میوه به اندازه کافی وجود دارد اما نکته قابل توجه این است که مردم خرید خود را به روز آخر هفته موکول نکنند و از همین امروز نسبت به خرید میوه اقدام کنند.

رئیس اتحادیه میوه و تره بار همدان از مردم خواست تا میوه های مورد نیاز خود را از مغازه داران و بازارهای بزرگ خریداری کنند تا در صورت بروز هرگونه تخلف از جانب فروشندگان قدرت مقابله با آن‌ها را داشته باشیم.

شمس با بیان‌اینکه فروشندگان با توجه به نوع محصول و ناخالصی آن مجاز به دریافت 15 تا 35 درصد سود قانونی از مشتریان هستند، ابراز کرد: خوشبختانه تا کنون شاهد گران فروشی کسبه بازار میوه و تره بار نبوده‌ایم.

 

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز