گوسفند به مرغ های همدانی اعتبار داد

۱۳۹۷/۱۰/۰۱ - ۱۱:۲۱:۳۰
کد خبر: ۷۹۰۵۸۹
گوسفند به مرغ های همدانی اعتبار داد
جواد عاشوری گفت: بررسی های موید این است که نوسان قیمت گوشت قرمز عامل اصلی گرانی گوشت مرغ است.

به گزارش خبرگزاری برنا از همدان، رییس اتحادیه مرغ، ماهی، تخم مرغ و پرنده فروشان همدان اظهار داشت: نوسان قیمت گوشت قرمز تمایل شهروندان به خرید گوشت مرغ را بیشتر کرده است.

وی اضافه کرد: با توجه به متناسب نبودن میزان عرضه با تقاضا، در کنار فعالیت واسطه های سودجو در خرید و فروش مرغ زنده، شاهد افزایش قیمت مرغ بودیم.

رییس اتحادیه مرغ، ماهی، تخم مرغ و پرنده فروشان همدان بیان کرد: دلال ها مرغ زنده را هر کیلوگرم 80 تا 81 هزار ریال خریداری کرده و 85 هزار ریال به فروش می رسانند.

وی گفت: عوامل دیگر نظیر افزایش حق العمل کاری، کرایه حمل و نقل مرغ زنده تا کشتارگاه و سپس مرغ بسته بندی تا مغازه و تغییر قیمت نهادهای دامی نیز در روند صعودی قیمت ها تاثیر داشته است.

عاشوری با بیان اینکه قیمت مرغ در همدان ارزان است گفت: بررسی وضعیت قیمت مرغ گویای این است که این فرآورده پروتئینی در همدان ارزانتر از استان های مجاور نظیر کرمانشاه، مرکزی، لرستان و سنندج است.

وی افزود: علاوه بر این هم اینک یک رقابت ناسالم بین توزیع کنندگان و فروشندگان مرغ شکل گرفته و آنها برای فروش بیشتر، مرغ را با قیمتی کمتر از آنچه در تابلو روان ثبت شده عرضه می کنند.

رییس اتحادیه مرغ، ماهی، تخم مرغ و پرنده فروشان همدان اضافه کرد: میزان سود پیش بینی شده برای توزیع مرغ توسط خودروها سه درصد و فروش توسط مغازه دار 10 درصد است اما برخی فعالان این صنف با سود کمتری مرغ را عرضه می کنند.

عاشوری گفت: هم اینک قیمت یک کیلوگرم مرغ 125 هزار ریال است که علت پایین بودن قیمت در برخی از مغازه رقابت ناسالم بوده و ارتباطی با کیفیت مرغ ندارد.

وی پیش بینی کرد: با توجه به آغاز جوجه ریزی طیور به طور حتم 20 روز تا یک ماه آینده شاهد شکستن قیمت ها و ارزان شدن قیمت مرغ خواهیم بود.

رییس اتحادیه مرغ، ماهی، تخم مرغ و پرنده فروشان همدان اظهار داشت: با توجه به رصد مرغ از کشتارگاه تا محل عرضه می توان عنوان کرد که این فرآورده پرتئینی با کیفیت مناسب عرضه می شود.

عاشوری بیان کرد: مصرف روزانه مرغ در همدان 80 تا 90 تن است که 20 تن از مرغ مصرفی مورد نیاز از استان های شمالی، مهاباد آذربایجان غربی، اراک مرکزی و قزوین تهیه می شود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز