کمبود ۵۵۰ اتوبوس شهری در همدان

۱۳۹۷/۱۰/۰۱ - ۰۹:۳۶:۱۶
کد خبر: ۷۹۰۶۰۱
کمبود ۵۵۰ اتوبوس شهری در همدان
محمد پوروخشوری گفت: در حال حاضر 200 دستگاه اتوبوس شهری در همدان فعال است در حالی که 550 دستگاه نیاز داریم.

به گزارش خبرگزاری برنا از همدان، رئیس سازمان مدیریت حمل و نقل بار و مسافر شهرداری همدان با بیان اینکه در سال جاری با شبرنگ‌ها و برچسب‌ها مسیر‌ها بر روی پیشانی، عقب، بغل و کنار در اتوبوس‌ها نوشته شد اظهار کرد: این اقدام به منظور نظم‌بخشی به اتوبوس‌ها و جلوگیری از سردرگمی شهروندان انجام شد.

وی با بیان اینکه ممکن است در طول روز اتوبوس‌هایی نیاز به تعمیر یافته و به پارکینگ منتقل شوند افزود: در این صورت برای پاسخگویی به نیاز این خط از اتوبوس سایر خطوط استفاده می‌شود.

رئیس سازمان مدیریت حمل و نقل بار و مسافر شهرداری همدان با اشاره به اینکه تعداد اتوبوس‌ها نسبت به سرانه جمعیتی پایین‌تر است تصریح کرد: 200 دستگاه فعال در سطح شهر همدان فعالیت می‌کنند که نیمی از آن خصوصی و نیمی دیگر دولتی است در حالی که  550 دستگاه مورد نیاز شهر است.

وی ادامه داد:‌ برخی از خط‌ها ممکن است در ساعاتی تقاضای بیشتری داشته باشند بنابراین بازرسان اتوبوسرانی از خطوط دیگر در این خط استفاده می‌کنند تا میزان انتظار مردم کاهش یابد.

پوروخشوری با بیان اینکه در ماه حداقل برنامه‌های ملی ـ مذهبی در شهر رخ می‌دهد که به سرویس‌دهی اتوبوسرانی نیاز می‌شود، خاطرنشان کرد:‌ در این شرایط با توجه به تصمیم‌گیری‌های کلان باید چند دستگاه اتوبوس در اختیار برنامه‌ها قرار داد.

وی با اشاره به اینکه در شرایط فعلی مشکلاتی برای تهیه قطعات اتوبوس‌ها وجود دارد، گفت: به همین دلیل ممکن است که میزان توقف برخی از دستگاه‌ها در تعمیرگاه‌ها بیشتر رخ دهد که در میزان انتظار مسافران ممکن است که تأثیر بگذارد و بازرسان مجبور شوند که از خطوط دیگر برای پاسخگویی به سفرها استفاده کنند.

رئیس سازمان مدیریت حمل و نقل بار و مسافر شهرداری همدان با بیان اینکه نظارت و مدیریت لازم در حوزه اتوبوسرانی شهری اعمال می‌شود، اظهار کرد: بازرسان اتوبوسرانی به طور مستمر وضعیت خطوط را بررسی می‌کنند تا کمترین اخلال ممکن در سفرهای داخل شهری رخ دهد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز