از عطاری ها اصلا دارو نخرید!!!

۱۳۹۷/۱۰/۰۳ - ۱۲:۳۸:۵۱
کد خبر: ۷۹۱۵۳۳
از عطاری ها اصلا دارو نخرید!!!
مهری گفت: تنها مرجع عرضه دارو، داروخانه هستند و عطاری ها مجاز به عرضه هرگونه داروی گیاهی و شیمیایی نیستند.

به گزارش خبرگزاری برنا از همدان، کارشناس اداره نظارت و ارزیابی فرآورده های طبیعی، سنتی و مکمل معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت: تنها مرجع عرضه دارو، داروخانه هستند و عطاری ها مجاز به عرضه هرگونه داروی گیاهی و شیمیایی نیستند.

نگار مهری بیان کرد: حتی عرضه عرقیات ترکیبی و پودرهای ترکیبی گیاهان دارویی توسط عطاری ها ممنوع است.

وی ادامه داد: طبق آیین نامه و ضوابط فعالیت واحدهای صنفی، عطاری ها تنها مجاز به فروش اندام گیاه خشک و عرقیات مفرده هستند و دراین باره نیز توجیه شدند.

کارشناس نظارت بر فرآورده های طبیعی، سنتی و مکمل علوم پزشکی همدان از شهروندان خواست از خرید هرگونه داروی گیاهی و شیمیایی از جمله داروهای چاقی، لاغری، مکمل های تقویتی و سایر از عطاری امتناع کنند.

وی هشدار داد: این قبیل داروها بدون مجوز از سازمان غذا و دارو بوده و مصرف آن ها مضرات جبران ناپذیری را بر فرد تحمیل می کند.

مهری بیان کرد: به تازگی دومین دوره آموزشی و توجیهی آیین نامه و ضوابط فعالیت واحدهای صنفی عطاری برای کسبه فعال و همچنین متقاضیان دریافت پروانه کسب عطاری توسط معاونت غذا و دارو برگزار شد و شرکت کنندگان برای دریافت پروانه کسب به اتحادیه معرفی شدند.

کارشناس نظارت بر فرآورده های طبیعی، سنتی و مکمل علوم پزشکی همدان با بیان اینکه حدود 200 عطاری در این استان فعال هستند اضافه کرد: بخشی از این تعداد بدون مجوز بوده و هشدارهای لازم برای دریافت مجوز به آنها داده شده است.

مهری گفت: 150 مورد بازرسی از این عطاری ها امسال صورت گرفته و تعداد زیادی اقلام و فرآورده های غیرمجاز و قاچاق جمع آوری شده است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز