۷۰ درصد از لوازم خانگی بازار همدان خارجی است/ افزایش ۱۰ درصدی لوازم خانگی در هفته گذشته

۱۳۹۷/۱۰/۰۴ - ۱۱:۴۶:۲۸
کد خبر: ۷۹۲۰۳۱
۷۰ درصد از لوازم خانگی بازار همدان خارجی است/ افزایش ۱۰ درصدی لوازم خانگی در هفته گذشته
عبدالرضا خانجانی با بیان اینکه بیشتر مردم قدرت خرید و تامین جهیزیه مورد نیاز فرزندانشان را ندارند، گفت: 70 درصد از لوازم خانگی موجود در بازار خارجی بوده و 30 درصد نیز ایرانی است.

به گزارش خبرگزاری برنا از همدان، رئیس اتحادیه لوازم خانگی همدان اظهار داشت: بازار لوازم خانگی در حالت رکود شدید به سر می‌برد و این رکود موجب شده تا شرکت‌ها تسهیلاتی را در اختیار کسبه قرار دهند.

وی با بیان اینکه هیچ گونه کمبودی در بازارلوازم خانگی وجود ندارد، تصریح کرد: ماشین ظرف شویی و یخچال ساید که در دوره‌ای با کمبود مواجه بود امروز به اندازه کافی در بازار وجود دارد.

رئیس اتحادیه لوازم خانگی همدان با تاکید بر اینکه قدرت خرید مردم کاهش یافته و تمایلی به خرید ندارند، ابراز کرد: این کمبود تقاضا موجب رکود بیش از پیش بازار شده است.

وی در خصوص اینکه چرا با کاهش نرخ ارز تغییری در قیمت لوازم خانگی ایجاد نشده است، تصریح کرد: از آن‌جا که برای واردات لوازم خانگی از ارز نیمایی استفاده می‌شود بنابراین کاهش نرخ ارز تاثیری در قیمت‌های فروشندگان ندارد.

رئیس اتحادیه لوازم خانگی همدان با بیان اینکه بیشتر مردم قدرت خرید و تامین جهیزیه مورد نیاز فرزندانشان را ندارند، گفت: در حال حاضر قیمت پک کامل جهیزیه در حد متوسط برابر با 200 میلیون تومان است.

خانجانی به علت گرانی 10 درصدی لوازم خانگی در هفته گذشته اشاره کرد و افزود: در ماه‌های گذشته شرایط فروش کالاها در بازار تلفیقی از خرید قبلی با ارز ارزان و ارز جدید بوده است اما با فروش رفتن اجناس قدیمی اکنون هرچه وارد بازار می‌شود با قیمت ارز جدید است.

وی به نقش پررنگ کالاهای خارجی در بازار لوازم خانگی اشاره کرد و گفت: 70 درصد از لوازم خانگی موجود در بازار خارجی بوده و 30 درصد نیز ایرانی است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز