امام جمعه موقت تهران:

ایران تبدیل به مقتدرترین کشور منطقه خواهد شد

۱۳۹۷/۱۰/۰۹ - ۱۲:۵۰:۲۴
کد خبر: ۷۹۴۰۰۱
ایران تبدیل به مقتدرترین کشور منطقه خواهد شد
حجت‌الاسلام والمسلمین محمدحسن ابوترابی‌فردگفت: این کشور قطعا تبدیل به مقتدرترین کشور خواهد شد و آینده ما بسیار روشن است هرچند برخی کوتاهی کنند.

به گزارش خبرگزای برنا از همدان، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدحسن ابوترابی‌فرد صبح امروز امام جمعه موقت تهران در مراسم بزرگداشت حماسه 9 دی در همدان با بیان اینکه همدان با دانش معرفت و عقلانیت شناخته شده است اظهار کرد: حضور ارزشمند در پایداری از ارزش‌های انقلاب اسلامی گواهی بر این حقیقت است.

وی افزود: گروهی در جامعه اسلامی شایعه‌ای پراکندند و دروغی را  برای تضعیف جایگاه پیامبر اکرم برای تنزل جایگاه حکومت اسلامی مطرح کردند.

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه همیشه دشمنان از خارج از مرزها به دنبال تضعیف جامعه اسلامی نیستند تصریح کرد: گاهی اوقات در داخل مرزها به دنبال اهداف شیطانی خود هستند.

وی با بیان اینکه باید همگان مراقبت کنند که دشمن جامعه را تهدید نکند ادامه داد: جوانان و مردم با توجه به سخنان امام و رهنمودهای مقام معظم رهبری مراقب باشند که از درون جامعه اسلام تهدید شود.

ابوترابی‌فرد خاطرنشان کرد: توطئه‌های دشمنان همواره به ضرر جماعت نیست چراکه اگر انسجام درونی را تحکیم کنیم تهدیدها به فرصت‌ها بدل می‌شود و توطئه‌ها به سکوی پرش و پرواز.

وی با بیان اینکه تاریخ انقلاب دلیل محکم این ادعاست گفت: در سایه مقاومت ملت و خون شهدا نظام اسلامی در قله اقتدار قرار دارد.

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه پیروزهای بی‌شمار انقلاب اسلامی از دل تبدیل توطئه‌های استکبار به فرصت ایجاد شده است اظهار کرد: ورود مخفیانه رئیس جمهور امریکا  به عراق و اقرار به هزینه 7 تریلیون دلاری بدون نتیجه نتیجه محصول اقتدار انقلاب اسلامی است.

وی با اشاره به اینکه ملت ایران به عنوان یک قدرت بزرگ در جهان مطرح شده است گفت:‌ فتنه دشمن در سال 88 با خلق حماسه 9 دی به بزرگی و عزت ایران تبدیل شد.

ابوترابی‌فرد با اشاره به اینکه اوج مردم‌سالاری دینی در ایران اسلامی قابل مشاهده است ادامه داد: سال 88 مردم با آرامش پای صندوق رأی حضور یافتند، پس از اعلام نتیجه با تحریک فتنه‌گران برخی اعتراض دارند و اعتراض هم ایراد ندارد اما باید از راه قانونی دنبال شود.

وی با بیان اینکه نامزدهای ریاست جمهوری باید به قانون اساسی ملزم باشند خاطرنشان کرد: این خطاست که قانونمداری را زیر سوال ببریم چراکه زیر سوال بردن قانون زمینه هرج و مرج و ناامنی را فراهم می‌کند.

امام جمعه موقت تهران قانونمداری را زمینه ایجاد امنیت در کشور دانست و گفت: مهمترین درخواست مردم التزام به قانون است پس مسوولان باید قانونمدار باشند.

وی با بیان اینکه زیر پا گذاشتن قانون یعنی بی‌تفاوتی به منافع کشور اظهار کرد: امروز منافع ملی ما به منافع کشورهای اسلامی گره خورده است؛ بی‌احترامی به قانون یعنی بی‌احترامی به منافع یک‌میلیارد ملت مسلمان.

ابوترابی‌فرد با اشاره به اقتدار حماس و حزب‌الله در مقابل صهیونیست افزود: این اقتدار ریشه در اقتدار نظام جمهوری اسلامی دارد پس تضعیف این نظام به معنای تضعیف منافع امت اسلام است.

وی با بیان اینکه رهبری مشکلی با اعتراض ندارند اما از رهگذر قانون نه در کف خیابان تصریح کرد: اگر این نظام ولایت فقیه نداشت و سکاندار دیروزش امام خمینی و امروزش مقام معظم رهبری نبود خداوند را شاهد می‌گیریم که امروز در ایران نامی از جمهوریت باقی نمانده بود.

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه ولی فقیه پاسدار جمهوریت و اسلامیت نظام است ادامه داد: کسانی که این جایگاه را تضعیف می‌کنند «استقلال»، «آزادی»، «جمهوری اسلامی» و «امنیت» را نشانه گرفته‌اند.

وی با اشاره به اینکه اگر اسلام، قرآن، ولی فقیه عادل و قانون اساسی را قبول داریم نباید برخلاف رأی ولی فقیه بر روی مواضع غلط پافشاری کنیم خاطرنشلن کرد: اردوکشی خیابانی با چه منطقی قابل توجیه است؟ این کار برای درهم کوبیدن اقتدار ملت و مقابله با ولی فقیه انجام می‌شود.

ابوترابی‌فرد با بیان اینکه اردوکشی خیابانی یعنی مقابله با اقتدار کشور اظهار کرد: اگر ولی فقیه نبود معلوم نبود چه بر ملت‌های منطقه آمده بود؟

وی با اشاره به اینکه تأثیرگذاری ولی فقیه بر مدیریت منطقه تصریح کرد: دشمن مسائل داخلی و انتخابات عراق را مدیریت می‌کرد تا مردم عراق را از مسیر اصلی خارج کند تمام دلارهای نفتی به کار گرفته شد تا اراده آمریکا و عربستان بر عراق مستولی شود اما شخصی نخست وزیر این کشور شد که مورد تایید احزاب سیاسی و مردم آن بود.

امام جمعه موقت تهران خطاب به مسوولان گفت: حماسه 9 دی بستر انتخابات سال 92 را فراهم کرد و شما مسوولان رای آوردید، پس باید قدردان این نعمت بود.

وی با اشاره به اینکه هرکس در فتنه 88 دخالت داشت باید پاسخگو باشد مگر اینکه توبه کند و اشتباه خود را بپذیرد افزود: سعه صدر نظام باعث شده که فتنه‌گران امروز در حصر باشند وگرنه باید محاکمه می‌شدند.

ابوترابی‌فرد در ادامه حضور در میدان را به معنای ایستادگی بر اصول و ارزش‌های انقلاب دانست و افزود: 9 دی نشان دهنده طرد افرادی است که امت اسلامی را در معرض تهدید قرار دادند.

وی حضور امروز مردم در بزرگداشت حماسه 9 دی را نشانه همت ملت برای خروج از مشکلات عنوان کرد و گفت: مردم در حالی در صحنه دفاع از انقلاب حضور دارند که با مشکلات اقتصادی درگیر هستید، پس باید قدردان آنها بود.

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه امروز نظام مقدس جمهوری اسلامی در حوزه امنیت در قلب دنیایی که دشمن ناامنی ایجاد کرده، پیام‌آور امنیت و علم است ادامه داد: امروز بسترهای علمی، بهداشتی، درمانی، اقتصادی و تحکیم زیرساخت اقتصادی ملت ایران شکل گرفته است.

وی با بیان اینکه ایران اسلامی کار بزرگی انجام داده است زیرا هیچ کشوری نمی‌تواند در چهار دهه بر مشکلات و تحریم‌ها فائق آید خاطرنشان کرد: جمعیت دانشگاهی ایران قبل از انقلاب یکصد و 80 هزار نفر بود که عموماً نیز در مقطع کارشناسی تحصیل می‌کردند اما امروز به یک جامعه دانشگاهی بیش از 4 میلیون نفری تبدیل شده باشند.

ابوترابی‌فرد با اشاره به اینکه باید دید کدام نظام این ظرفیت را داشت؟ گفت: این کشور قطعا تبدیل به مقتدرترین کشور خواهد شد و آینده ما بسیار روشن است هرچند برخی کوتاهی کنند.

وی با بیان اینکه آینده ملت یمن، عراق، بحرین و منطقه در دست ملت بزرگ ایران است اظهار کرد: با همراهی خداوند، عنایت ائمه(ع) و تدبیر رهبری و حضور مردم از همه مشکلات با عزت و سربلندی خارج خواهیم شد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز