افزایش کوه خواران در همدان!!

۱۳۹۷/۱۰/۱۰ - ۰۹:۴۱:۲۵
کد خبر: ۷۹۴۲۹۷
افزایش کوه خواران در همدان!!
علیرضا قاسمی مجاهد گفت: گران شدن قیمت اراضی و ارزشمند شدن آنها، رغبت سودجویان را برای تصاحب کوه افزایش داده است.

به گزارش خبرگزاری برنا از همدان، اداره حقوقی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری همدان گفت: گران شدن قیمت اراضی و ارزشمند شدن آنها، رغبت سودجویان را برای تصاحب کوه افزایش داده است.

علیرضا قاسمی مجاهد بیان کرد: 50 درصد پرونده های تشکیل شده در دایره حقوقی منابع طبیعی همدان مربوط به کوه خواری در اراضی با شیب 30 درجه است.

رییس اداره حقوقی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری همدان اظهار داشت: با توجه به پیشرفته شدن ابزار کشاورزی و پیچیده شدن ترفندهای سودجویان، کوه خواری به امری طبیعی تبدیل شده است.

قاسمی مجاهد اضافه کرد: سودجویان با ورود به بخش هایی از کوه اقدام به شخم در مناطقی با شیب 30 درجه کرده و آن را برای کشاورزی تصرف می کنند.

وی گفت: حفاظت از اراضی ملی، جنگل ها و عرصه منابع طبیعی یکی از مهمترین وظایف منابع طبیعی بوده و در این راستا یگان حفاظت راه اندازی شده است.

رییس اداره حقوقی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری همدان درباره مجازات های جایگزین حبس اظهار داشت: این اقدام مثبت و ارزنده برای پیشگیری از زندانی شدن محکوم و از سوی دیگر پیشبرد اهداف یک مجموعه بود.

قاسمی مجاهد بیان کرد: برخی محکومان در خارج از زندان مجدد تخلفاتی را مرتکب می شدند که این اقدام آنها منجر به سختگیری در زمینه بهره مندی زندانیان از قانون مجازات جایگزین حبس شد.

 

نظر شما