۳ ماه حبس برای مزاحم تلفنی اورژانس!

۱۳۹۷/۱۰/۱۲ - ۱۵:۳۴:۴۴
کد خبر: ۷۹۵۳۲۹
فردی ساکن قهاوند شهر همدان که اقدام یه ایجاد مزاحمت تلفنی برای اورژانس می کرد به تحمل سه ماه حبس محکوم شد.

به گزارش خبرگزاری برنا از همدان، رییس مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی همدان اظهار داشت: با وجود کاهش شمار مزاحمت های تلفنی اما همچنین مزاحمت تلفنی یکی از چالش های این بخش است.

وی بیان کرد: در پرونده ای فرزند یک خانواده تحصیلکرده برای تفریح و سرگرمی 240 نوبت با 115 تماس حاصل کرده بود.

رییس مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی همدان اضافه کرد: هر چند فرزند این خانواده تخلف انجام داده است اما والدین مسئول کار فرزاندانشان هستند.

معصومی ادامه داد: برخی از مزاحمان تلفنی بر این باورند که نمی توان آنها را شناسایی کرد در حالیکه تاکنون 50 خط تلفن مزاحمان 115 با دستور دادستانی قطع شده است.

وی یکی دیگر از آسیب های این حوزه را ضرب و شتم عوامل فوریت های پزشکی و وارد کردن خسارت به خودروی آنها عنوان کرد.

رییس مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی همدان اظهار داشت: برخی شهروندان پس از بروز حادثه و تماس با فوریت های پزشکی به محض رسیدن عوامل 115 به بهانه های واهی به خودرو آسیب می زنند.

معصومی توضیح داد: در پرونده ای خودروی 206 با سرعت 140 کیلومتر در ساعت دچار سانحه شده و یک تن از سرنشینان جان می بازد.

وی افزود: پس از این موضوع بین خانواده متوفی و بازماندگان تنش لفظی ایجاد شده و هنگام حضور مامور اورژانس در محل، آنها اقدام به شکستن شیشه های خودروی آمبولانس و ضرب و شتم نیروی امدادی می کنند.

رییس مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی همدان درباره جریمه خودروهای اورژانس نیز گفت: اعمال قانون خودروهای امدادی بیشتر به علت تردد با سرعت غیرمجاز رخ می دهد.

معصومی افزود: از نیروهای اورژانس درخواست شده تا سرعت مطمئنه را رعایت کنند با این وجود شاهد کاهش اعمال قانون هستیم.

وی اضافه کرد: هیاتی در پلیس راهور اقدام به رسیدگی به شکایات ها در زمینه میزان جریمه کرده و در بیشتر مواقع با رویکرد تعاملی جریمه های اعمال شده برای آمبولانس ها را حذف می کنند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز