مدیر بازرسی و نظارت صمت

در حد توان در بازار حضور داریم/ وقت برای کشف تخلف در بازار نداریم

۱۳۹۷/۱۰/۱۵ - ۱۱:۰۸:۱۲
کد خبر: ۷۹۶۰۹۰
در حد توان در بازار حضور داریم/ وقت برای کشف تخلف در بازار نداریم
شجاعی اظهار کرد: امروز با توجه به شاخص‌های موجود باید اعلام کنیم وضعیت مناسبی داریم و بحران خاصی وجود ندارد ضمن اینکه با تمام توان در بازار حضور داریم.

به گزارش خبرگزاری برنا از همدان، مدیر بازرسی و نظارت سازمان صنعت، معدن و تجارت استان همدان اظهار کرد: آمارهای دولتی به دو بخش تقسیم می‌شود از یک سو آماری توسط سازمان آمار ارائه و از سوی دیگر سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان نیز آماری برای بررسی تورم جمع‌آوری و ارائه می‌دهد.

علیرضا شجاعی با بیان اینکه سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان یکسری از کالاهای خاص را بررسی می‌کند افزود: سازمان برنامه و بودجه همه حوزه‌ها را بررسی می‌کنند و اما سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان تنها به بررسی کالا و خدمات تعریف شده می‌پردازد که ممکن است با یکدیگر تفاوت داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه هزینه تحصیل، بهداشت، حمل و نقل، تعمیر و نگهداری خودرو در سازمان آمار و برنامه بودجه در نظر گرفته می‎شود تصریح کرد: این شرایط باعث می‌شود اعداد و ارقام متفاوتی به دست آید.

مدیر بازرسی و نظارت سازمان صنعت، معدن و تجارت استان همدان با بیان اینکه حجم عملیات و تقاضا و حجم نیرو و توان موجود، مشخص است ادامه داد: ما همه توان خود را به کار بستیم تا بر بازار نظارت داشته باشیم اما چون این توان محدود است، خود را معطوف به کالاهای اساسی و کالاهایی که به آن‌ها ارز 4 هزار و 200 تومانی اختصاص می‌یابد، کردیم.

وی با اشاره به اینکه گوشت، مرغ، سبوس و خوارک دام و طیور اولویت بیشتری نسبت به پوشاک برای اداره مدیریت و بازرسی دارد خاطرنشان کرد: از سوی دیگر رسیدگی به شکایت مردمی نیز بخش دیگری از توان ما را می‌گیرد و فرصت کمتری برای کشف تخلف در بازار داریم.

شجاعی با بیان اینکه امروز به ثبات نسبی قیمت کالا در بازار رسیدیم گفت: قیمت مرغ بیش از 10 روز و قیمت گوشت بیش از 20 روز است که از استان‌های همجوار ارزان‌تر است.

وی با اشاره به اینکه بسیاری از کالاها قیمت مصوب دارد و در سبد کالای کشور یکسان است اظهار کرد: امروز با توجه به شاخص‌های موجود باید اعلام کنیم وضعیت مناسبی داریم و بحران خاصی وجود ندارد ضمن اینکه با تمام توان در بازار حضور داریم.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز