رئیس اتحادیه کیف، کفش و چرم همدان خبر داد

شیب ملایم کاهش قیمت در مصنوعات چرمی

۱۳۹۷/۱۰/۱۷ - ۱۳:۱۲:۱۶
کد خبر: ۷۹۷۱۰۲
شیب ملایم کاهش قیمت در مصنوعات چرمی
احمد گازرانی گفت: قیمت چرم که در ماههای گذشته با نوسان شدیدی افزایش یافته بود، هم اینک با سرعت کندی در حال کاهش است.

به گزارش خبرگزاری برنا از همدان، رئیس اتحادیه کیف، کفش و چرم همدان اظهار داشت: هنگام نوسان قیمت ارز مواد اولیه مورد نیاز برای تولید مواد چرمی به یک باره ناپدید شد.

وی اضافه کرد: با توجه به نایاب شدن مواد اولیه، اندک مواد موجود نیز به قیمت بسیار بالایی در اختیار متقاضی و تولید کننده قرار می گرفت.

رئیس اتحادیه کیف، کفش و چرم همدان بیان کرد: این در حالیست که به اندازه کافی مواد اولیه در انبارها وجود داشت اما عده ای سودجو از روی بی انصافی اقدام به احتکار آن کردند.

گازرانی ادامه داد: هم اینک مواد اولیه به اندازه مورد نیاز وجود دارد و با کاهش قیمت دلار شاهد شیب ملایم کاهش قیمت مصنوعات چرمی هستیم.

وی اظهار تاسف کرد که در ماههای گذشته عده ای از واردکنندگان، مصنوعات چرمی را با دلار 4200 تومانی وارد کشور کرده و با دلار 17 هزار تومان محصولات خود را نرخ گذاری کرده و به فروش رساندند.

رئیس اتحادیه کیف، کفش و چرم همدان اضافه کرد: هم اینک نیز با وجود رسیدن قیمت دلار به حدود 10 هزار تومان، چرم با دلار 14 تا 15 هزار تومان قیمت گذاری شده و در اختیار متقاضی قرار می گیرد.

گازرانی افزود: قیمت مصنوعات چرم بین 10 تا 100 درصد افزایش یافته و بررسی ها موید این است که تولید کنندگان هیچ نقشی در این گرانی نداشته اند.

وی تصریح کرد: برخی این گرانی ها را به دولت نسبت می دهند در حالیکه این موضوع صحت ندارد چراکه دلار 4200 تومانی برای چرم پیش بینی شده بود اما وارد کنندگان آن را به نرخ روز عرضه کردند.

رئیس اتحادیه کیف، کفش و چرم همدان گفت: بی انصافی برخی از واردکنندگان و ممانعت از عرضه مواد اولیه موجب بروز مشکل برای تولید کنندگان صنعت چرم شد.

گازارنی اضافه کرد: هم اینک یکی از نگرانی های فعالان صنعت چرم همدان تامین مواد اولیه تنها با پرداخت نقدی است در حالیکه که نقدینگی در دست تولید کننده ناچیز است.

وی افزود: مشکل تامین نقدینگی در کنار دیگر موانع موجب شد از حدود 6 هزار فعال صنعت چرم همدان نیمی از آنها فعالیت خود را تعطیل و اقدام به تعدیل نیرو کنند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز