رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان:

۸۵ درصد درآمد بودجه همدان از مالیات است/سند راهبردی و برش ۳ ساله استان در حال تهیه است

۱۳۹۷/۱۰/۱۸ - ۰۷:۵۲:۵۴
کد خبر: ۷۹۷۳۵۵
۸۵ درصد درآمد بودجه همدان از مالیات است/سند راهبردی و برش ۳ ساله استان در حال تهیه است
صیدایی گفت: هرساله ۹۳ درصد درامدهای کشور و استان تحقق می‌یابد که از درآمدهای استان ۸۵ درصد مربوط به مالیات است و مابقی باید از منابع دیگر ازجمله گمرک و جرائم تحقق یابد.

به گزارش خبرگزاری برنا از همدان، رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان همدان در توضیح وضعیت بودجه استان همدان بابیان اینکه بودجه استان همدان در سال ۹۸ نسبت به سال ۹۷ افزایش دارد، گفت: بودجه استان همدان در سال ۹۸ حدود ۲۵ درصد افزایش دارد.

سید اسکندر صیدایی بابیان اینکه بودجه استان همدان در سال ۹۸ رقم ۸۱۹ میلیارد تومان در نظر گرفته‌شده است که نسبت به بودجه سال ۹۷ افزایش ۲۵ درصدی دارد، گفت: اعتبارات استان همدان در سال ۹۸ نسبت به سایر استان‌ها افزایش خوبی داشته است.

وی بودجه استان همدان در سال ۹۷ را ۶۹۳ میلیارد تومان عنوان کرد و بابیان اینکه سال ۹۷ اعتبار هزینه‌ای ۲۷۹ میلیارد تومان بود، گفت: این بخش در لایحه سال ۹۸ با افزایش حدود ۲۰ درصدی به ۳۳۴ میلیارد تومان رسیده است.

سهم استان همدان از ۳ درصد نفت و گاز نیز سال گذشته ۶۲ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان بود که امسال با ۸ درصد افزایش به ۶۸ میلیارد تومان افزایش‌یافته است سید اسکندر صیدایی بابیان اینکه اعتبارات تملک (عمرانی) شامل چند بخش است که در بخش استانی در سال گذشته ۶۹ میلیارد تومان اعتبار داشتیم و این رقم در سال ۹۸ با رشد ۳۰ درصدی به ۹۰ میلیارد تومان رسیده است، گفت: سهم استان همدان از ۳ درصد نفت و گاز نیز سال گذشته ۶۲ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان بود که امسال با ۸ درصد افزایش به ۶۸ میلیارد تومان افزایش‌یافته است.

وی بابیان اینکه در بخش الزامات نیز با افزایش ۳۴ درصدی مواجه هستیم و اعتبارات استانی سال گذشته ۱۸۵ میلیارد تومان بود که امسال به ۲۱۱ میلیارد رسیده است، گفت: اعتبارات ۰.۲۷ درصد مالیات بر ارزش‌افزوده استان همدان نیز در سال ۹۸ حدود ۳۴ درصد افزایش دارد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان همدان اظهار داشت: این اعتبار از ۱۸ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان در سال۹۷ به ۲۵ میلیارد تومان در سال ۹۸ افزایش دارد.

صیدایی بابیان اینکه در بخش اعتبارات ملی نیز با ۱۷ درصد افزایش از ۷۸ میلیارد تومان به ۹۰ میلیارد تومان رسیده‌ایم، گفت: اعتبار متوازن ملی به دستگاه‌های ملی ابلاغ‌شده و اعتبارات استانی نیز به‌زودی ابلاغ می‌شود که در بخش بودجه متوازن ۱۵ درصد و در بخش اعتبارات تملک و دارایی ۱۷ درصد افزایش وجود دارد.

صیدایی ادامه داد: در بخش درآمد استان همدان که باید به خزانه واریز شود نیز از ۶۵۵ میلیارد تومان سال ۹۷ به ۷۲۴ میلیارد تومان در سال ۹۸ رسیده‌ایم که افزایش ۱۲ درصدی نشان می‌دهد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان همدان اعتبارات متوازن منطقه‌ای استان در سال ۹۷ را ۲۶۳ میلیارد تومان دانست و ادامه داد: این اعتبارات در بودجه سال ۹۸ به ۳۰۲ میلیارد تومان رسیده که ۱۵ درصد رشد دارد.

صیدایی بابیان اینکه رقم تعیین‌شده در بخش درآمد برای استان بالا و توان استان در این زمینه پایین است اما باید قانون را اجرا کرد، گفت: هرساله ۹۳ درصد درامدهای کشور و استان تحقق می‌یابد که از درآمدهای استان ۸۵ درصد مربوط به مالیات است و مابقی باید از منابع دیگر ازجمله گمرک و جرائم تحقق یابد.

وی با تأکید بر اینکه توجه به تولید، اشتغال، بسترسازی برای حضور و مشارکت بخش خصوصی و اتمام پروژه‌های نیمه‌تمام از سیاست‌های جدی کشور و استان در سال ۹۸ است، عنوان کرد: تمرکز در شهرستان‌ها و استان‌ها بر روی این موارد خواهد بود.

صیدایی با اشاره به اینکه سند راهبردی و برش ۳ ساله استان در حال تهیه است تا بر روی پروژه‌های خاص تمرکز کنیم، گفت: امسال ۹۸ پروژه عمرانی به بخش خصوصی واگذار شد که  پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال به ۱۳۰ پروژه برسد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان همدان پیگیری سیاست‌های اقتصاد مقاومتی، پیگیری معیشت مردم، بسترسازی برای سرمایه‌گذاری و جذب منابع، همگرایی برای کالا و خدمات عمومی، افزایش بهره‌وری و  ساماندهی طرح‌های تملک دارایی را از دیگر موارد مورد اهمیت در بودجه سال ۹۸ برشمرد و گفت: ارتقای معیشت عمومی، بهبود فضای کسب‌وکار و بهبود تعادل منطقه‌ای مدنظر است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز